آموزش قدم به قدم استفاده از iPhone- نصب iTunes و ساخت اکانت برای گوشی

شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۵
مطالعه 6 دقیقه
این آموزش از مقدماتی ترین مرحله یعنی کار با iTunes آغاز می‌شود.
تبلیغات

در این مقاله قصد داریم نحوه کار کردن با آیفون را به شما آموزش دهیم. این آموزش از مقدماتی ترین مرحله یعنی کار با iTunes آغاز می‌شود. در مقالات بعدی شما خواهید توانست موبایل خود را آپدیت و جیل‌برک کنید و بسیاری از برنامه‌های کاربردی را که هزینه بالایی برای خرید آن‌ها پرداخت می‌شود را به صورت رایگان نصب و استفاده کنید. انجام این عملیات توسط برخی از فروشگاه‌ها برای شما بین 30 تا 50 هزار تومان آب می خورد.

متأسفانه این روش فعلا برای بعضی از کاربران ایرانی قابل استفاده نیست. اگر تا انتهای آموزش رفته و نهایتا خطای: itunes cannot complete this transaction را مشاهده کردید، فعلا راهی برای رفع آن نیست و امکان ساخت اکانت برای آی پی ایران (حتی با وجود VPN) موجود نیست. ظاهراً کاربران سیستم‌های مک کمتر با این ارور مواجه می‌شوند ولی فعلا چاره‌ای برای آن نیست.

اگر برای نصب برنامه‌ها به یک نرم افزار مشابه آیتیونز نیاز دارید، بهتر است دست به دامن PC Suite بشید که بهترین نرم افزار و کاملترین آن‌ها در این زمینه است.

کارکردن با این برنامه هم راحت است و هم نیاز به اکانت ندارد. فقط زبان آن را از چینی به انگلیسی تغییر دهید.

شاید برای شما جالب باشد بدانید اصلا این آموزش کجا کار آمد است و چرا در سایت قرار داده شده است.

شما برای اینکه بتوانید از سایت Apple برنامه‌های رایگان(یا غیر رایگان) را دریافت کنید، نیاز دارید یک اکانت در این سایت داشته باشید. ساختن این اکانت با توجه به اینکه سایت Apple هم ما را تحریم کرده و به این علت که در ایران Visa card یا Master Card نداریم، کمی پیچ و خم دارد و باید از همه این پیچ و خم ها آگاه باشید. بعد از این آموزش به شما نحوه شکستن قفل گوشی‌هایتان را نیز آموزش خواهیم داد تا بتوانید برنامه‌های گران‌قیمت را به صورت رایگان روی دستگاه خود داشته باشید.

و اما این برنامه‌های گران‌قیمت را از کجا می‌توانید دانلود کنید...

این سورپرایز زومیت برای شما دوست داران گوشی های آیفون و گوشی های اندرویدی است. یک Download Center کامل برای دریافت همه Appهای ضروری و گران‌قیمت، بدون پرداخت هزینه برای شما...

مقاله خود را با فرض اینکه شما گوشی آیفون خود را خریداری کردید و آماده استفاده هستید آغاز می‌کنیم. با مطالعه و انجام مراحل این آموزش یک اکانت در سایت Apple برای خود خواهید داشت تا بتوانید برنامه‌های مورد نیاز خود را روی گوشی بریزید. ابتدا باید نرم افزار iTunes که بعد از این خیلی با آن سرو کار دارید را از سایت Apple دریافت کنید. حجم این نرم افزار کم نیست پس برای دریافت آن باید اینترنت پرسرعت داشته باشید. علاوه بر این، این نرم افزار در سایت Apple قرار دارد و بدون فی*لتر**شکن نمی‌توانید برنامه را دریافت و نصب کنید.

با در نظر گرفتن موارد بالا، اگر سیستم عامل شما ویندوز است وارد لینک زیر شده و روی دکمه آبی رنگ Download Now کلیک کنید. لطفا به این نکته هم توجه کنید که iTunes برای سیستم‌های 32 و 64 بیت نسخه های متفاوتی دارد و باید برنامه را با توجه به سیستم عامل خود دریافت کنید.

Donwload Now

ولی اگر از Mac استفاده می‌کنید وارد لینک زیر شوید تا نرم افزار iTunes مربوط به سیستم خود را دریافت کنید.

بعد از دریافت برنامه لطفا آن را نصب کنید و هر جا که نام کشور را از شما سؤال شد، گزینه US را انتخاب کنید. نصب برنامه ساده است و فقط باید Accept یا Next را بزنید. (در صورتی که با نصب برنامه مشکل دارید در قسمت Comment ها نظر بدید و اعلام کنید تا آموزش نصب برنامه را هم درج کنیم)

بعد از نصب برنامه، iTunes خود را باز کنید و با توجه به دستورها و تصویر زیر قدم به قدم پیش بروید.( برای مشاهده تصویر در سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید)

مانند شماره 1 مشخص شده در تصویر، از منوی سمت چپ iTunes Store را انتخاب کنید.

در قسمت جست و جو که در تصویر با شماره 2 مشخص شده، عبارت Free Game را تایپ کنید و Enter کنید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید تعدادی Application رایگان به شما نشان داده می‌شود. روی دکمه Free یکی از App ها که با شماره 3 برای شما مشخص شده کلیک کنید.(اگر این صفحه زود عوض شد، مجددا عبارت Free Game را جست و جو کنید)

به محض اینکه روی دکمه Free کلیک کردید، فرمی که در بالا مشاهده می‌کنید، باز می‌شود. دکمه Create New Account را همان‌طور که در تصویر با شماره 4 مشخص شده کلیک کنید.(اگر از روش اشاره شده عمل نکنید، در مراحل بعدی مشکل پیدا خواهید کرد)

در صفحه ای که مانند تصویر بالا ظاهر می‌شود Continue را کلیک کنید.

در صفحه بعدی ابتدا علامت تیک که با شماره 6 نشان داده شده و سپس Continue را بزنید.

تا اینجای کار همه چیز ساده بود. ولی به بخش‌های مهم رسیدیم. توجه کنید در قسمت کد پستی عدد 90001 را وارد کنید نه آنچه در تصویر می بینید.

در فرم جدیدی که همانند عکس بالا باز شده: ابتدا ایمیل واقعی و سپس Password خود را باید وارد کنید. و سپس مجددا Password را تایپ کنید. ولی خیلی از کاربران در همین مرحله گیر می‌کنند. زیرا Password شما باید شامل یک حرف بزرگ انگلیسی، عدد، و یک حرف کوچک باشد. بعنوان نمونه این رمز عبور قابل قبول است: A58756958m شما هم می‌توانید ترکیب اینچنینی برای رمز عبور خود انتخاب کنید.

توجه کنید که باید ایمیلی که از طرف Apple برای شما می آید را Confirm کنید. پس آدرس ایمیل خود را بصورت صحیح وارد کنید.

در قسمت پایین‌تر یک سؤال برای زمانی که رمزعبور را فراموش کردید و در باکس بعدی، جواب این سؤال امنیتی را بنویسید و سپس روز و ماه و سال تولدتان را درج کنید. سپس دکمه Continue که با شماره 7 آن را مشخص کردیم را کلیک کنید.

و این بار به مهم ترین قسمت این فرم ها می رسیم. تصویری که در بالا می بینید فرمی است که برای شما ظاهر می‌شود. بیشتر کاربران بعد از اینکه می بینند نمی‌توانند این مرحله را رد کنند، از خیر داشتن اکانت می گذرند. ولی شما به‌سادگی این مرحله را پشت سر خواهید گذاشت.

اگر تا اینجای کار طبق برنامه پیش رفته باشید، می‌توانید قسمتی که با شماره 8 نشان داده شده یعنی None را مشاهده کنید. اما اگر مراحل 1 تا 3 را طی نکرده باشید، عبارت None را مشاهده نخواهید کرد و راهی برای ادامه مسیر ندارید به جز اینکه بازگردید و نام نویسی را به این طریق آغاز کنید. iTunes اگر ببیند شما می‌خواهید یک اپل آیدی Apple ID بسازید، از شما شماره کارت اعتباریتان را نمی خواهد. ولی اگر از روش عادی اقدام کنید، عبارت None را مشاهده نخواهید کرد.

بعد از اینکه عبارت None را کلیک کردید، باکس Code را خالی بگذارید و سراغ Salutation بروید. ابتدا نام و سپس نام خانوادگی خود را وارد کنید. نوبت به آدرس می‌رسد. اگر چند حرف بدون معنی اینجا تایپ کنید، iTunes از شما ایراد خواهد گرفت. پس در قسمت آدرس این عبارت را بنویسید.

Apple St- STV Ave- boulik Sq- No 152

در قسمت City عبارت LOS ANGELES در قسمت State عبارت CA را توسط دکمه ای که وجود دارد انتخاب کنید. اگر شهری که انتخاب کردید با State هماهنگی نداشته باشد، iTunes از شما ایراد خواهد گرفت. در قسمت Zip عدد 90001 و در قسمت Phone ابتدا کد 3 رقمی 800 (که اگر اشتباه باشد برنامه از شما ایراد می‌گیرد) و سپس شماره 4579605 را وارد کنید. مجددا در این قسمت هم مشاهده می‌کنید که کشور شما United State انتخاب شده است. اگر کشور شما US نیست باید کشور خود را به US تغییر دهید. بعد از پر کردن فرم Continue را بزنید.

به مرحله بعد می رسیم. iTunes ایمیل را به شما یاداوری می‌کند. دکمه Done را بزنید و سپس سراغ inbox ایمیلی که قبلا وارد کرده بودید، بروید.

ایمیلی از طرف اپل برای شما آمده، آن را باز کنید و روی قسمت اشاره شده، یعنی Verify کلیک کنید تا فرم زیر را مشاهده کنید.

به صفحه ای می رسید که ایمیل و رمز عبور شما را از شما درخواست کرده است. آن‌ها را وارد کرده و Verify Address را کلیک کنید تا صفحه زیر را مشاهده کنید.

بالاخره اکانت شما ساخته شد و تنها کاری که باقی مانده این است که به iTunes خود بگویید این اکانت اجازه دارد در این کامپیوتر فعال باشد. برای این کار به منو برنامه iTunes، قسمت Store رفته و Authorize Computer را بزنید. توجه کنید که قبل از پاک کردن ویندوز و نصب ویندوز مجدد گزینه Deauthorize Computer را بزنید. زیرا از اکانت خود می‌توانید در 5 کامپیوتر استفاده کنید و اگر فراموش کنید این کامپویتر را Deauthorize کنید یکی از گزینه‌های شما از بین رفته است.

به شما تبریک عرض می‌کنیم، چراکه بعد از طی کردن این مراحل، یک اکانت برای خود ساختید. اکنون می‌توانید برنامه‌های رایگان iTunes را در گوشی خود بریزید. ریختن برنامه‌ها در گوشی را در مقاله بعد به شما آموزش خواهیم داد. اگر موفق به ساخت اکانت نشدید مشکل خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات