۱۴ قابلیت جالب و کاربردی ایرپاد اپل

چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
مطالعه 4 دقیقه
ایرپاد اپل که به همراه آیفون 5 معرفی شد، علاوه بر نوآوری‌هایی در طراحی و کیفیت صدای بسیار خوب، قابلیت‌های دیگری نیز دارد که برای یک هدفون جمع‌وجور با تنها ۳ دکمه روی آن، دور از انتظار و تحسین‌برانگیز است. در ادامه برای آشنایی با ۱۴ قابلیت ایرپاد که احتمالا با بعضی از آن‌ها آشنا نیستید، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 هدفون و هندزفری، از قدیمی‌ترین لوازم جانبی تلفن همراه هستند که کاربرد مشخص و محدودی دارند و معمولا به‌جز گوش دادن به موسیقی یا پاسخ دادن به تماس‌ انتظار دیگری از آن‌ها نمی‌رود. ولی این گفته در مورد ایرپاد مصداق ندارد و این هدفون کوچک و ظریف امکانات جالبی را برای کاربر فراهم می‌کند که به شرح زیر هستند:

۱.      پخش و توقف موزیک

پخش و توقف موزیک

مطابق انتظار، هنگام گوش دادن به موزیک با یک‌بار کلیک دکمه‌ی وسط ایرپاد می‌توانید موزیک را متوقف کرده یا دوباره پخش کنید. این قابلیت هنگام تماشای ویدئو یا پادکست، استفاده از سرویس‌های پخش آنلاین مثل اسپاتیفای و البته آی‌تیونز نیز در دسترس است.

۲.      عوض کردن موزیک در حال پخش

هنگام گوش دادن به موسیقی می‌توانید با دو بار کلیک سریع دکمه‌ی وسط، ترک در حال پخش را رد کنید.

۳.      پخش مجدد موزیک در حال پخش

با سه بار کلیک سریع دکمه‌ی وسط ایرپاد، موسیقی در حال پخش بعد از تمام شدن، دوباره اجرا خواهد شد.

۴.       رد کردن سریع موزیک در حال پخش

اگر می‌خواهید سریع به قسمت موردعلاقه‌ی خود از یک موزیک برسید، دو بار روی دکمه‌ی وسط ایرپاد کلیک کنید و دفعه‌ی دوم تا رسیدن به بخش موردنظر، آن را پایین نگه‌دارید.

۵.      برگرداندن سریع موزیک در حال پخش

 برای این کار سه بار روی دکمه وسط کلیک کنید و دفعه سوم آن را پایین نگه‌دارید تا موزیک با سرعت به محل موردنظر شما بازگردد.

۶.      گرفتن عکس

گرفتن عکس

وقتی اپلیکیشن دوربین فعال است، با فشردن هرکدام از دکمه‌های تنظیم صدا، می‌توانید به‌سرعت از سوژه‌ی موردنظر عکس بگیرید. در این حالت کیفیت عکس کاملا به بی‌حرکت بودن دست شما بستگی دارد.

۷.      استفاده به‌عنوان میکروفون

باوجوداینکه اشاره به این ویژگی برای یک هدفون به‌نوعی توضیح واضحات به نظر می‌رسد ولی در حقیقت بسیاری از افراد نمی‌دادند که دکمه‌ی تنظیم صدای ایرپاد یک میکروفون کوچک ولی قدرتمند است که به‌خصوص در محیط‌های شلوغ، هرچه فاصله‌ی کمتری با آن داشته باشید مخاطب صدای شما را واضح‌تر می‌شنود.

۸.      پاسخ دادن به تماس

پاسخ دادن به تماس

با این ویژگی یا در حقیقت یکی از دو کاربرد اصلی ایرپاد و البته هر هندزفری دیگری، بدون نیاز به بیرون آوردن گوشی از جیب با کلیک روی دکمه‌ی ایرپاد وسط تماس‌هایتان را پاسخ بدهید. هرچند که نیاز به دیدن نام و مشخصات مخاطب؛ مفید بودن این قابلیت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

۹.      قطع تماس

 بعد از پایان مکالمه می‌توانید با کلیک روی دکمه‌ی وسط ایرپاد تماس را قطع کنید. درصورتی‌که مخاطب دیگری پشت خط داشته باشید، این کار مکالمه اولی را قطع و پشت خطی را فعال می‌کند.

۱۰.  توقف موقت مکالمه اصلی و پاسخگویی به تماس دیگر

برای پشت خط نگه‌داشتن مخاطب اصلی و پاسخگویی به تماس جدید، روی دکمه وسط کلیک کنید و آن را به مدت ۱ ثانیه نگه‌دارید.

۱۱.   حفظ مکالمه اصلی و رد کردن تماس دوم

اگر در هنگام مکالمه می‌خواهید تماس پشت خطی خود را رد کنید. کافی است روی دکمه وسط را کلیک کنید و برای ۲ ثانیه پایین نگه‌دارید.

۱۲.   فرستادن مستقیم تماس به پیام‌گیر صوتی

اگر از سرویس‌های پیام صوتی اپراتورهای مخابراتی استفاده می‌کنید. برای فرستادن مستقیم تماس به پیام‌گیر، روی دکمه وسط کلیک و تا انتقال تماس به صندوق پستی صوتی نگه‌دارید.

۱۳.  صحبت کردن با سیری

وقتی در حال مکالمه با کسی نیستید، روی دکمه وسط کلیک کنید و آن را نگه‌دارید تا سیری فعال شود. وقتی‌که سیری فعال است، کلیک و نگه‌داشتن دکمه وسط درخواست قبلی شما را لغو می‌کند و سیری برای پاسخ دادن به سؤال جدید آماده می‌شود.

۱۴.   استفاده از تمام ویژگی‌های ایرپاد در آیپد و پی‌سی‌های مک

اگر از کاربران محصولات جدید اپل هستید، با استفاده از ایرپاد به تمام قابلیت‌های ذکرشده و همین‌طور امکان تنظیم صدا، دسترسی خواهید داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات