Sortd، افزونه‌ای برای افزایش بهره‌وری در فضای ایمیل

چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
مطالعه 4 دقیقه
صندوق دریافت الکترونیکی شما معمولا در طول روز میزبان چندین ایمیل مهم و کاری است که بر پایه‌ی آن‌ها برنامه‌ی کاری روزانه، هفتگی یا ماهانه‌ی شما شکل می‌گیرد. با این حال رابط کاربری ایمیل‌ها فاقد ویژگی‌هایی است که بتوان با آن برنامه‌های خود را سامان داد. افزونه‌ی کروم Sortd با هدف بهره‌وری در این زمینه به کمک کاربران می‌آید. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 احتمالا در طول روز باید چندین بار به ایمیل خود سر بزنید تا نامه‌های دریافتی را مطالعه، با افراد مختلف نامه‌ نگاری و یک سری از نامه‌ها را پاک یا آرشیو کنید. مشکل سامان‌دهی به ایمیل‌ها یکی از معضلاتی است که تعداد زیادی از کاربران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و به دنبال راه حلی برای افزایش بهره‌وری و نظم بخشیدن به ایمیل‌ها می‌گردند.

افزونه‌ی کروم Sortd یکی از بهترین‌ گزینه‌ها برای حل این مشکل در فضای جی‌میل محسوب می‌شود. این افزونه با ایده‌ی درگ اند دراپ کردن ایمیل‌ها به ستون‌های مختلف، رابطی همچون رابط کاربری ترلو را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ این رابط با ویژگی‌های بصری مناسب و ایده‌ی فهرست کردن کارها شناخته می‌شود.  

با استفاده از این افزونه می‌توان ایمیل‌ها را در ستون‌های مختلف فهرست کرد. به عنوان مثال به جای اینکه نامه‌ی خود را علامت گذاری کنید تا بعدا در بین لیست بلند بالای ایمیل‌ها آن‌ها را پیدا و مطالعه کنید، به کمک Sortd می‌توان ایمیل‌ها را در ستون‌ "در حال پیگیری" یا "باید انجام شود" دسته‌بندی کرد تا ایمیل‌ها نظم بهتری به خود بگیرند.  

با این حال بدون استفاده از این افزونه نیز راه‌‌هایی برای استفاده‌ی بهینه‌تر از ایمیل‌ها وجود دارد. با دسته‌بندی ایمیل‌های ورودی و خروجی در جی‌میل می‌توان آن‌ها را منظم‌تر نشان داد، البته این روش برای حجم زیاد ایمیل‌ها خیلی کاربردی نیست و پیدا کردن ایمیل‌ها کمی گیج کننده به نظر می‌رسد. در مقابل Sortd روشی ساده‌تر و بهینه‌تر به شما ارائه می‌دهد. با نصب این افزونه به راحتی می‌توان بین دو رابط معمولی جی‌میل و حالت بهینه‌ی Sortd حرکت کرد.

دسته‌بندی ایمیل‌ها در جی‌میل

یکی از ویژگی‌های اصلی این افزونه قابلیت‌های شخصی سازی بالای آن است. بنابراین به راحتی می‌توان لیست‌های مختلف با عناوین متفاوتی ایجاد کرد تا ایمیل‌ها را در درون آن‌ها سازمان‌دهی کرد. این عمل برای خیلی از افراد آسان‌تر از علامت‌‌گذاری ایمیل‌ها به حساب می‌آید.

تبدیل ایمیل به یک اپلیکیشن بهره‌وری شخصی

اپلکیشن‌های ایمیل معمولا در وظیفه‌ی اصلی خود باقی مانده‌اند و ایده‌هایی جدید برای استفاده‌ی بهتر کاربران ندارند. البته در این میان نباید تلاش گوگل در پروژه‌ی Inbox را نادیده گرفت؛ چرا که گوگل در این اپلکیشن تلاش زیادی بر بهره‌وری و یکپارچگی با بقیه‌ی اپلیکیشن‌های خود انجام داده است. با این حال افزونه‌ Sortd رابطی ساده و در عین حال کاربردی را برای شما ایجاد می‌کند.

انجام وظیفه: تمام ایمیل‌هایی که در ستون مربوط به وظایف انجام شده قرار گیرند، مطالعه شده‌اند. در مرحله‌ی بعد می‌توان این ایمیل‌ها را آرشیو کرد تا از ستون حذف شوند یا آنها را در ستون مربوطه نگهداری کرد.

تغییر موضوع هر ایمیل: با اضافه کردن هر ایمیل به ستون در دست پیگیری، بهتر است تیتر هر ایمیل با یک جمله‌ی بهتر که نشان‌گر ماهیت وظیفه باشد عوض شود. بنابراین در حین جست‌و‌جو میان وظایف می‌توان مستقیما به دنبال وظیفه‌ی مربوطه گشت و از تیتر‌های مبهم پیش‌گیری کرد.

امکانات مختلف افزونه sortd

اضافه کردن یاد‌آوری و توضیحات: برای هر وظیفه می‌توان محدودیت‌های زمانی و توضیحات اضافه تعریف و برای هر کدام، یک یادآوری مشخص کرد. بنابراین بر اساس نوتیفیکشن‌ها شما از زمان انجام کارها مطلع خواهید شد.

اضافه کردن وظایف دیگر: افزونه‌ی Sortd تنها محدود به ایمیل‌ها نیست و می‌توان وظایف دیگری جدا از ایمیل‌های دریافتی تعریف کرد.

فیلتر کردن وظایف بر اساس زمان انجام: به راحتی می‌توان وظایف را بر اساس محدودیت‌های زمانی فیلتر کرد. در نتیجه با طی کردن یک فرآیند کوتاه وظایف به دسته‌های مختلف زمانی تقسیم می‌شوند.

قابلیت‌های دیگر: وظایف در ستون‌های مختلف قابلیت جابه‌جا‌یی و ترتیب‌دهی بر اساس اهمیت دارند. در ضمن می‌توان ایمیل‌ها را در گروه‌‌های یکسان وظایف دسته‌بندی کرد.  

افزونه کروم sortd

افزونه‌ی Sortd در مرحله‌ی توسعه

افزونه‌ی کاربردی Sortd هنوز در مرحله‌ی توسعه قرار دارد ولی می‌توان با ثبت نام در سایت، لینک دانلود آن را دریافت کرد. بنابراین نباید از این افزونه انتظار‌های زیادی داشت چرا که در موقعیت‌های مختلف دچار مشکل‌های گاه و بی‌گاه می‌شود. با این حال این نرم‌افزار به سرعت در حال پیشرفت است. همچنین توسعه‌دهندگان این افزونه به دنبال توسعه‌ی اپلیکیشن اندروید آن نیز هستند.

اگرچه افرونه‌ی Sortd هنوز به مرحله‌ی نهایی خود نرسیده است ولی قابلیت‌های کاربردی زیادی که با خود به همراه دارد باعث شده که به یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های جی‌میل تبدیل شود. در این بین اپلیکیشن اینباکس گوگل هم ویژگی‌های زیادی دارد که باعث افزایش بهره‌وری کاربر در کار با ایمیل‌ها می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات