جی 5 ال‌جی بر خلاف گلکسی اس 7 سامسونگ از QuickCharge 3.0 پشتیبانی می‌کند

سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
استفاده از جدیدترین پردازنده‌های کوالکام همیشه این حسن را دارد که می‌توانید از آخرین تکنولوژی‌های به کار رفته در آنها استفاده کنید. اما این نکته همیشه درست نیست. گوشی جی 5 ال‌جی از فناوری کوئیک‌شارژ ۳.۰ پشتیبانی می‌کند، ولی گلکسی اس ۷ سامسونگ به همان کوئیک‌شارژ ۲.۰ اکتفا کرده است.
تبلیغات

با اینکه هر دو گوشی جی ۵ ال‌جی و گلکسی اس ۷ سامسونگ که در جریان کنگره‌ جهانی موبایل ۲۰۱۶ معرفی شدند، از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می‌برند، ولی جی ۵ ال‌جی بر خلاف گلکسی اس ۷ سامسونگ از فناوری QuickCharge 3.0 کوالکام پشتیبانی می‌کند.

این قابلیت که به صورت اختیاری روی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ در نظر گرفته شده، نسبت به کوئیک‌شارژ ۲.۰ (فناوری شارژ سریع نسل قبلی کوالکام) تا ۴۵ درصد عملکرد بهتری دارد و علاوه بر رابط‌های USB 2.0 می‌تواند با USB Type C نیز کار کند. متاسفانه گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج سامسونگ از فناوری شارژ سریع جدید کوالکام بی‌بهره‌اند.

شاید یکی از دلایل بالقوه‌ای که سبب شده سامسونگ چنین تصمیمی را اتخاذ کند، عرضه‌ی پرچمداران جدید این شرکت در دو نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ و اکسینوس ۸۸۹۰ است که تراشه‌ی ساخت سامسونگ نمی‌تواند به طور کامل با قابلیت‌های کوالکام سازگار شود.

از طرف دیگر عدم پشتیبانی از کوئیک‌شارژ ۳.۰ در گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج لزوما به این معنی نیست که این دو پرچمدار جذاب سامسونگ نمی‌توانند خیلی سریع شارژ شوند. این غول کره‌ای از راهکاری مشابه کوالکام در نسل قبلی دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌ی اکسینوس بهره گرفته بود که می‌توان شارژر هر دو مدل را برای نسخه‌های مختلف پرچمداران سامسونگ استفاده کرد.

هنوز هم بحث تفاوت‌های میان جی ۵ ال‌جی و گلکسی اس ۷ سامسونگ به ویژه در زمینه‌ی طراحی ماژولار و امکان تعویض باتری در پرچمدار ال‌جی داغ است. پرچمداران سامسونگ از ظرفیت باتری بیشتر و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند از امتیازات گلکسی اس ۷ و اس۷ اج باشد.

برای مشاهده‌ی تمامی مطالب مرتبط با ال‌جی جی ۵ به آدرس zoomit.ir/lg/ مراجعه کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات