مایکروسافت، سلطان پتنت ابزار‌های پوشیدنی

یک‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت تاکنون ۷۵۷ پتنت را در خصوص ابزار‌های پوشیدنی ثبت کرده است که بیشترین پتنت را در این خصوص نسبت به‌سایر کمپانی‌ها دارد و در رتبه‌ی بعدی نیز فیلیپس قرار گرفته است.
تبلیغات

کمپانی مایکروسافت تاریخی طولانی در زمینه‌ی تحقیق روی ابزار‌های پوشیدنی دارد و البته تاکنون نیز محصولاتی را در این خصوص از سوی رندموندی‌ها شاهد بودیم. اولین محصول پوشیدنی این شرکت در سال ۲۰۰۲ معرفی شد که تقریبا ساعتی هوشمند با سیستم‌عامل بود و ساعتی ورزشی به‌حساب می‌آمد.

البته این تحقیقات طولانی چندان هم باعث موفقیت مایکروسافت در این زمینه نشده‌اند و همانند دنیای تلفن‌های هوشمند مایکروسافت، این شرکت در زمینه‌ی ابزار‌های پوشیدنی نیز تاکنون پتنت‌های بسیار زیادی را ثبت کرده است. گفتنی است که مایکروسافت تاکنون ۷۵۷ پتنت یا طرح اولیه در خصوص ابزار‌های پوشیدنی ثبت کرده است که بر اساس گفته‌ی Rana Pratap، مشاور اصلی شرکت تحلیلگری Lexlnnova، این میزان بیشتر از هر کمپانی دیگری است. حداقل ۵۳ پتنت از پتنت‌های ثبت شده مربوط به‌ابزاری برای اتصال به‌مچ دست هستند و ۱۳ مورد از آنها نیز به‌ حوزه‌ی چشم مربوط می‌شوند.

البته شرکت فیلیپس رقابت بسیاری نزدیکی با مایکروسافت در خصوص میزان پتنت‌های ثبت شده دارد. گفتنی است که فیلیپس تاکنون ۷۵۶ پتنت برای ابزار‌های پوشیدنی ثبت کرده است و در رتبه‌ی دیگر نیز گوگل با ۶۰۲ پتنت قرار دارد و اپل نیز در رتبه‌ی چهارم توانسته ۱۹۷ پتنت ثبت کند. در جایگاه پنجم نیز شرکت Fitbit قرار دارد که تاکنون ۱۹۲ پتنت در زمینه‌ی ابزار‌های پوشیدنی ثبت کرده است.

البته مایکروسافت تنها در حال ثبت پتنت نیست و گهگاهی محصولاتی را نیز در این زمینه معرفی می‌کند و چندی پیش شاهد مچ‌بند ورزشی Band ۲ بودیم. مایکروسافت در زمینه‌ی واقعیت افزوده نیز گام‌های موثری برداشته است که در این بین می‌توان به هولولنز (Hololens) اشاره کرد. گفتنی است که مایکروسافت از میان ۷۵۷ پتنت، ۷۰۰ مورد از آن‌ها را خودش ارائه داده و ۴۹ مورد را از Tangis و ۷ مورد را از گروه Osterhout به‌دست آورده است. یکی از این پتنت‌ها را نیز سامسونگ از سوی Antenova ارائه داده است. براساس گزارش Lexlnnova، مجموعه پتنت‌های مایکروسافت کیفیت بالایی دارند ولی به‌نظر می‌رسد که عمر برخی از آن‌ها در حال اتمام است.

برخلاف پتنت‌های مربوط به‌موبایل مایکروسافت، فعلا معلوم نیست که این شرکت تصمیم دارد در ازای دریافت هزینه مجوز استفاده برخی از پتنت‌ها را به‌تولید کنندگان ابزار‌های پوشیدنی ارائه دهد یا خیر. البته احتمال می‌رود که این کمپانی‌های تولیدکننده به‌سمت مایکروسافت کشیده شوند؛ زیرا می‌توانند انتخاب خوبی بین گستره‌ی وسیعی از پتنت‌های مایکروسافت داشته باشند و در این صورت مایکروسافت نیز آن‌ها را متقاعد خواهد کرد تا پول بیشتری را پرداخت کنند.

البته مایکروسافت در زمینه‌ی تولید ساعت‌های هوشمند چندان محصولات شگفت‌انگیزی را روانه بازار نکرده است و در مقابل ساعت‌های هوشمند اندرویدی بسیار زیبا و کاربردی هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات