گوگل شناسایی مکانی که عکس ها گرفته شده‌اند را ممکن می‌کند

شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
می‌خواهید منبع یک عکس که در اینترنت پیدا کرده‌اید را بدانید اما هیچ ابزاری برای اینکار وجود ندارد؟ گوگل در حال کار بر روی ساخت چنین ابزاری است. با زومیت همراه بمانید.
تبلیغات

گوگل همین الان هم در موتور جستجوی خود بخشی برای جستجو بین تصاویر دارد؛ اما قرار است با شناسایی محلی که عکس گرفته شده، این امکان را به مرحله تازه‌ای ببرد.

گوگل شبکه‌ای درست کرده که شبیه به شبکه عصبی است و نام آن را PlaNet گذاشته. این پروژه با ۹۰ میلیون عکسی که به صورت جغرافیایی تگ گذاری شده‌اند کار خود را شروع کرده است. زمانی که برای محلی که عکس گرفته شده تحقیق می‌کنید، PlaNet شروع می‌کند تا هر پیکسل عکس را با پایگاه داده خود مقایسه کند.

google search

پروژه‌ی PlaNet فعلا کشوری که عکس در آن گرفته شده را با ۲۴ درصد موفقیت و قاره‌ی مورد نظر را با نرخ ۴۸ درصد تشخیص می‌دهد. دقت شناسایی PlaNet برای خیابانی که عکس در آن گرفته شده ۳.۶ درصد و شهر مورد نظر ۱۰ درصد است.

این اعداد و ارقام زیاد عالی نیستند و دقت بالایی را نشان نمی‌دهند، اما باید توجه داشت که این تنها شروع یک پروژه‌ی بزرگ است. هنوز زمان اجرا و دسترسی عمومی به این پروژه اعلام نشده، اما به زودی آن را حتی در گوشی‌های هوشمند هم خواهیم دید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات