ال جی یو پلاس از اسپیکر هوشمند با قابلیت کنترل توسط صدا رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ بسیار فعال بود. این شرکت علاوه بر معرفی پرچمدار خوش‌ساخت خود یعنی ال‌جی جی ۵، لوازم جانبی متعددی برای این گوشی معرفی کرد. شرکت یوپلاس (Uplus) نیز که یک اپرانور مخابراتی است و جزو زیرمجموعه‌های ال‌جی به حساب می‌آید، در جریان نمایشگاه بارسلون از یک اسپیکر هوشمند رونمایی کرد.
تبلیغات

ال‌جی در مراسم رسمی خود در کنگره جهانی موبایل بارسلون، علاوه بر معرفی گوشی جی ۵، لوازم جانبی مخصوص این گوشی و ماژول‌های آن مانند باتری و ماژول دوربین را معرفی کرد. روبات توپی و دوربین ۳۶۰ قابل کنترل با جی ۵ نیز جزو لوازم جانبی معرفی شده بودند. شرکت ال جی یوپلاس، یکی از زیرمجموعه‌های ال‌جی است که به عنوان اپراتور مخابراتی فعالیت می‌کند. این شرکت به تازگی یک اسپیکر هوشمند با قابلیت کنترل توسط صدا را معرفی کرده است. معرفی این گجت هوشمند می‌تواند گامی بزرگ برای ال‌جی در صنعت هوشمندسازی خانه‌ باشد.

اسپیکر معرفی شده، IoT Hub نام دارد و یک گجت هوشمند همیشه روشن است که با فرمان‌های صوتی کاربر می‌تواند تمامی وسایل هوشمند متصل به خودش مانند چراغ‌ها، قفل در و غیره را کنترل کند. عملکرد این گجت بسیار شبیه اسپیکر اکوی آمازون (Amazon Echo Speaker) با دستیار هوشمند الکسا است. دستگاه دیگری نیز توسط این شرکت معرفی شد tvG Woofer است که به صورت نوعی ستاپ باکس در کنار تلویزیون عمل می‌کند و با فرمان‌های صوتی، توانایی کنترل دستگاه‌های صوتی و تصویری خانه را دارد. هر دوی این دستگاه‌های معرفی شده به لطف داشتن میکروفن‌های بسیار قوی، توانایی تشخیص صدای کاربر را از فاصله‌ی دور و حتی در محیط‌های شلوغ دارند. ال‌جی قبل از این نیز با معرفی SmartThinQ Hub در نمایشگاه CES، حضور خود در صنعت هوشمندسازی خانه‌ها را اعلام کرده بود. اما آن دستگاه توانایی تشخیص صدا از فواصل دور را نداشت.

در مورد قیمت و زمان عرضه این محصولات هوشمند، اطلاعی در دست نیست. هم‌چنین در مورد قابلیت‌های دیگر این دستگاه‌ها مانند داشتن دستیار صوتی و یا عملکرد مستقل بدون نیاز به تلفن همراه هم اطلاعاتی منتشر نشده است. به نظر شما آیا ال‌جی می‌تواند در صنعت هوشمندسازی خانه‌ها نیز مانند صنعت تلفن‌های همراه هوشمند، حضور خود را پررنگ‌تر کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات