ال جی بودجه بالایی را برای بازاریابی جی 5 در نظر گرفته است

پنج‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
مطالعه 4 دقیقه
ال جی همزمان با برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون از نسل جدید پرچمدارش که جی ۵ نام دارد، رونمایی کرد. این گوشی هوشمند با توجه به تغییرات گسترده‌ای که در آن روی داده، پتانسیل زیادی برای فروش بالا دارد؛ از این‌رو ال‌جی نیز با درک این موضوع در نظر دارد تا بودجه‌ی بالایی را برای بازاریابی این محصول صرف کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 ال‌جی در بارسلون از نسل جدید پرچمدارش که جی ۵ نام دارد، رونمایی کرد. این گوشی هوشمند در مقایسه با نسل‌های پیشین دچار تغییرات بنیادینی شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تغییرات صورت گرفته در محل قرارگیری کلید پاور و تغییر حجم صدا و همچنین استفاده از بدنه‌ی تمام فلزی و ماژولار اشاره کرد. این تغییرات باعث شده تا ال‌جی پتانسیل جی ۵ را در استقبال از سوی کاربران بالاتر از نسخه‌های پیشین دیده و از این‌رو بودجه‌ی بالایی را برای بازاریابی این محصول در نظر بگیرد.

این کمپانی کره‌ای‌ها با تغییر نگرش خود در مورد طراحی جی ۵ در نظر دارد تا مرحله‌ی بعدی تغییر سیاست‌های خود را نیز در زمینه‌ی بازاریابی این محصول به کار گرفته و سطح جدیدی از تبلیغات و بازاریابی را برای محصول خود انجام دهد.

ال‌جی با مشکلات مالی که سایر کمپانی‌‌ها نظیر بلک‌بری، سونی و اچ‌تی‌سی را درگیر خود کرده، روبرو نیست و تلاش‌های بسیاری را انجام داده تا بتواند در برابر رقبایی نظیر اپل و سامسونگ ایستادگی کرده و محصولات خود را به فروش برساند.

ال‌جی سیاست‌های متنوعی را برای جلب نظر خریدارن به محصولاتش در پیش می‌گیرد که برای مثال می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرو اس دی و همچنین قابلیت تعویض باتری در جی ۴ اشاره کرد. ال‌جی این قابلیت‌ها را به این دلیل پررنگ می‌کرد که سامسونگ در گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود چنین قابلیت‌هایی را حذف کرده بود. هرچند جی ۴ به عنوان یکی از گوشی‌های هوشمند برتر سال ۲۰۱۵ مطرح شد، اما نتوانست موفقیتی چشم‌گیر و فروشی بی نظیر را برای ال‌جی به همراه داشته باشد. ال‌جی پس از جی ۴ گوشی هوشمند دیگری را با نام وی ۱۰ روانه‌ی بازار کرد و با وجود روزهای کمی که از عمر این گوشی هوشمند سپری شده، این کمپانی کره‌ای تمرکز خود را روی جی ۵ قرار داده و در نظر دارد تا با سیاست‌ها و بودجه‌ی بیشتری وارد فاز بازاریابی برای این محصول شود.

جی 5 ال جی

ال‌جی معتقد است که طراحی جدید و خلاقانه در کنار قابلیت‌هایی که این گوشی هوشمند در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، نظر بسیاری را به سوی خود جلب خواهد کرد. البته کره‌های به این موضوع واقفند که بدون بازاریابی و شناساندن محصول، شانس کمی برای رسیدن به آمار فروش درخشان در اختیار دارند. هرچند ال‌جی اطلاعاتی را از بودجه‌ی تخصیص یافته برای امر بازاریابی ارائه نکرده، اما تاکید زیادی روی افزایش آن و صرف بودجه‌ی کلان در این حوزه داشته است. این کمپانی اعلام کرده که بودجه‌ی بازاریابی جدید برای جی ۵ بیشتر از میزانی است که این کمپانی پیش از این قادر به تخصیص آن بود.

جونو چو، رئیس ال‌جی موبایل معتقد است که صرف چنین هزینه‌ای برای بازاریابی می‌تواند در کوتاه مدت تاثیر شگرفی را در درآمد‌های کمپانی داشته باشد، اما بسیاری از افراد در کمپانی معتقدند که برای تحقق آینده‌ی ترسیم شده برای ال‌جی، این کمپانی باید دست به این قمار بزند.

جی ۵ ال جی با همکاری ۲۰۰ اپراتور بصورت همزمان در ماه آوریل بصورت جهانی عرضه می‌شود

اما ال‌جی برای پیشبرد اهداف خود چه برنامه‌هایی را در سر دارد؟ براساس اطلاعات ارائه شده این کمپانی با بیش از ۲۰۰ اپراتور مخابراتی همکاری می‌کند تا چی ۵ را بصورت همزمان در بازار‌های اروپا، آمریکا و کره‌ی جنوبی عرضه کند. این گوشی هوشمند در ماه آوریل روانه‌ی بازار خواهد شد. از جمله‌ی سایر اقدامات ال‌جی که منعکس کننده‌ی تغییر نگرش این کمپانی است، باید به معرفی جی ۵ پیش‌تر از گلکسی اس ۷ سامسونگ اشاره کرد که برخلاف سال‌های گذشته بود. همچنین ال‌جی به جای مراسمی متوسط، در کنگره‌ی جهانی موبایل سنگ تمام گذاشت و مراسمی باشکوه را برای گوشی هوشمندش برگزار کرد.

تا اینجای کار ال‌جی بسیار خوب عمل کرده است، اما موفقیت جی ۵ در آینده مستلزم در پیش گرفتن سیاست‌های بازاریابی قدرتمندتری است. بازاریابی در برابر رقبایی نظیر سامسونگ حوزه‌ای است که این کمپانی در گذشته در مواجهه با آن با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده است. برای مثال می‌توان به گوشی هوشمند جی فلکس اشاره کرد که با وجود بکارگیری ایده‌ای خوب در آن، ال‌جی نتوانست با بازاریابی خوب، نظر طیف گسترده‌تری از مخاطبان را به خود جلب کند.

آخرین آگهی‌های ویدیویی ال‌جی که با حضور جوزف گوردون، بازیگر هالیوود ضبط شده، تلاش‌های تاثیرگذاری توسط ال‌جی است که می‌توان نقش پررنگی در جلب نظر مخاطبان و افزایش فروش گوشی‌های هوشمند این کمپانی داشته باشد.

باید دید که عملکرد ال‌جی در حوزه‌ی بازاریابی و قیمت گذاری این محصول می‌تواند باعث افزایش فروش این محصول و قد علم کردن جی ۵ در برابر رقبایش شود؟

نظر شما در این خصوص چیست؟

برای مشاهده‌ی تمامی مطالب مرتبط با ال‌جی جی ۵ به آدرس zoomit.ir/product/lg-g5/ مراجعه کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات