دوروف: من طرف تیم کوک هستم / تلگرام از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر عبور کرد

سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام در سخنانی طی کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶، جدیدترین رویکردها و موضع‌گیری‌های خود و تلگرام را بیان کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام که در سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرد حالا ماهیانه ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. این شرکت اعلام کرده است که روزانه ۳۵۰ هزار نفر به کاربران تلگرام افزوده می‌شود و ۱۵ میلیارد پیام در هر روز از طریق تلگرام ارسال می‌شود. 

تلگرام طی ماه‌های اخیر با رشد قابل توجهی رو‌به‌رو بوده و از خرداد ماه تاکنون ۳۸ میلیون کاربر فعال به این سرویس پیام‌رسان اضافه شده است با این حال تلگرام هنوز با فاصله نسبتا زیادی کاربران کمتری نسبت به رقبا دارد. اوایل این ماه، واتساپ که متعلق به فیسبوک است به رکورد ۱ میلیارد کاربر فعال ماهیانه دست پیدا کرد و این در حالی است که نرم‌افزار Messenger‌ فیسبوک نیز دی ماه به رکورد ۸۰۰ میلیون کاربر ماهیانه‌ی فعال دست پیدا کرد. 

تمرکز تلگرام همواره روی موضوع حریم شخصی استوار بوده است و بنیان‌گذارانش هم بارها اعلام کرده‌اند که علاقه‌ی زیادی به سود ندارند. این نرم‌افزار از رمزگذاری End-to-End برای مراقبت از ارتباطات کاربران استفاده می‌کند؛ هر چند که اخیرا انتقاداتی از این نرم‌افزار صورت گرفته است که با این روش تروریست‌ها قادر خواهند بود تا به‌طور امن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اگرچه تلگرام به مبحث حریم شخصی مورد نظرش همچنان وفادار مانده، ولی اقدام به بستن کانال‌های غیر اخلاقی و حذف موضوعات مرتبط با تروریسم کرده است. 

دوروف قبل از ساخت تلگرام به همراه برادرش، محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی روسیه را با عنوان VKontakte راه انداخته بود. به هر حال او در سال ۲۰۱۴ مجبور به ترک پست خود شد. او در زمان مدیریت این شبکه اجتماعی به درخواست‌های دولت روسیه مبنی بر بستن صفحاتی که مواضع ضد ولادیمیر پوتین داشتند، بی‌اعتنا بود. او حتی در سال ۲۰۱۳ پیشنهاد داد تا ادوارد اسنودن نیز به استخدام شرکتش در بیاید. 

با پیشینه‌ی کوتاهی که از پاول دورف بیان کردیم شاید حالا دیگر عجیب نباشد که بگوییم در نزاع بین اپل و FBI‌، دوروف طرف اپل را گرفته است. او در مصاحبه‌ای با نشریه فایننشال تایمز گفته است:

من طرف تیم کوک هستم. جامعه‌ی هر کشوری باید خود تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد موازنه‌ای بین حریم شخصی و چیزی که امنیت بالا و کاهش خطر تروریسم خوانده می‌شود، داشته باشد یا خیر. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات