هوآوی از تبلت Matebook با سیستم عامل ویندوز ۱۰، پردازشگر نسل ششم اینتل، ۴ گیگابایت رم و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی SSD رونمایی کرد

یک‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
مطالعه 3 دقیقه
نمایشگاه بارسلون امسال شاهد رونمایی یکی از بهترین محصولات هوآوی در زمینه تبلت‌ها بود. تبلت ویندوزی MateBook  با ظاهری دلربا، سخت افزار متنوع و قیمت رقابتی، قرار است رقیب تازه‌ای برای بهترین‌های این سری همچون مایکروسافت سرفیس باشد.
تبلیغات

هوآوی MateBook تبلت ۱۲ اینچی خود را با داک و کیبورد اختصاصی و قلم استایلوس با حساسیت به فشار همراه کرده است. قیمت گذاری MateBook نیز همانند دیگر محصولات هوآوی دارای برچسب قابل قبولی است. این محصولات به همراه نصب ویندوز ۱۰ نسخه Home و Professional از قیمت ۶۴۹ دلار شروع می‌شود. در ساده‌ترین و ارزان‌ترین حالت تبلت ویندوزی هوآوی دارای ۴ گیگابایت رم، حافظه ۱۲۸ گیگابایت SSD است که قیمت ۱۲۹  دلاری کیبورد نیز اضافه خواهد شد. همچنین در صورت نیاز به قلم استایلوس و  داک اختصاصی باید به ترتیب مبلغ جداگانه ۶۹ و ۹۹ دلار بپردازید. 

در تصویر زیر می‌توانید انواع نسخه‌های  این تبلت را با مشخصات فنی متفاوت مشاهده کنید. 

میت بوک

از دیگر مشخصات این محصول، می‌توان به پردازشگر نسل ششمی اینتل با نام Core M3 و سنسور اثر انگشت اشاره کرد. وزن این تبلت ده اینچی نیز بر خلاف ظاهر بزرگش تنها ۶۴۰ گرم است و در دو رنگ طلایی و طوسی به بازار خواهد آمد. 

از لحاظ طراحی، سبکی و نازکی این تبلت و همچنین استفاده از جنس بدنه مناسب، ظاهر جذابی بدان بخشیده که حس یک محصول گران قیمت را به کاربر منتقل می‌کند. صفحه نمایش Matebook نیز دارای رزولوشن فوق العاده ۲۱۶۰ در ۱۲۴۰ است و در کناره‌‌های آن نیز حاشیه بسیار اندکی وجود دارد. 

 همانطور که گفتیم هوآوی در این محصول، تمامی دانسته‌ها و تجربیاتش را برای ارایه محصولی قابل رقابت با بازار این رده به کار برده است. یکی از نمونه‌های این کار، اضافه کردن قابلیت سنسور اثر انگشت به این محصول است.  بدین ترتیب شما می‌توانید از طریق قرار دادن انگشت به درون ویندوز ۱۰ لاگین کنید.

در زمینه طول عمر باتری، هوآوی ادعا می‌کند که باتری ۳۳.۷ وات بر ساعتی این محصول می‌تواند تا ۱۰ ساعت شما را برای استفاده‌های کاری معمول، همچون وبگردی، کار کردن با اکسل و ویرایش متون همراهی کند. همچنین همانطور که از یک تبلت رده بالای امروزی انتظار می‌رود، از طریق پورت USB C شارژ می‌شود و قابلیت شارژ سریع آن به شما این امکان را می‌دهد تا کمتر از ۲ ساعت، بتوانید دستگاه را تا بیشتر از ۶۰ درصد شارژ کنید.

در بخش دوربین، بر خلاف رقبا،‌ Matebook تنها یک دوربین ۸ مگاپیکسلی دارد که هر چند مناسب عکاسی حرفه‌ای نیست ولی کار شما را برای تماس‌های اسکایپ و تصاویر معمولی اتفاقی راه می‌اندازد.  کیبورد دستگاه نیز به همراه یک کاور با چرم مصنوعی عرضه می‌شود که به گفته هوآوی طوری طراحی شده تا از تبلت در مقابل ضربات احتمالی جلوگیری کند. این کیبورد همچنین دارای نور پشت زمینه در دکمه‌ها نیز هست و در رنگ‌های آبی، قهوه‌ای، نارنجی و بژ عرضه می‌شود. 

بر اساس اطلاعات ارایه شده، این محصول از ماه آینده در بازارهای آسیا، اروپا و آمریکای شمالی در اختیار  خریداران علاقمندان قرار خواهد گرفت. هنوز تاریخ دقیقی از سوی هوآوی برای ارایه این محصول ارایه نشده است.  

 برای دریافت اطلاعات بیشتر از این محصول، می‌توانید نگاه نزدیک به Matebook را در زومیت بخوانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات