عمر باتری تلفن های همراه هوشمند به یک هفته افزایش می یابد

دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
عمر باتری تلفن همراه همیشه از بزرگترین مشکلات دارندگان این دستگاه‌ها بوده است. با پیشرفت تکنولوژی و استفاده‌ی بیشتر کاربران از تلفن‌های هوشمند، میانگین مصرف انرژی در این دستگاه‌ها افزایش یافته است. به تازگی قراردادی میان یک شرکت تولیدکننده‌ی تلفن همراه و یک شرکت سازنده‌ی سلول‌های سوختی امضا شده است که ممکن است منجر به ساخت باتری‌هایی با عمر یک هفته شود.
تبلیغات

با افزایش محبوبیت گجت‌های هوشمند مانند تلفن همراه هوشمند و تبلت، تعداد کاربران این دستگاه‌ها روز به روز در حال افزایش است. این کاربران زمان زیادی را نسبت به گذشته از تلفن همراه یا تبلت خود استفاده می‌کنند و عمر باتری گوشی، یکی از بزرگترین مشکلات این کاربران است. عمر باتری تلفن‌های هوشمند امروزی حداکثر تا ۲ روز دوام دارد. ساخت گجت‌هایی مانند پاوربانک‌ و یا شارژرهای داخل خودرو نیز، نتوانسته است این مشکل کاربران را به خوبی رفع کند. به تازگی خبر عقد قرارداد میان یک شرکت تولیدکننده‌ی تلفن همراه با یک شرکت سازنده‌ی سلول‌های سوختی منتشر شده است. این قرارداد برای تحقیق بر روی روش‌های عملی افزایش عمر باتری تلفن‌های هوشمند و ساخت باتری‌های با عمر بالا امضا شده است. این قرارداد می‌تواند منجر به ساخت نوعی باتری برای تلفن‌های هوشمند شود که یک هفته عمر خواهند داشت.

شرکت انگلیسی Intelligent Energy که در زمینه‌ی تولید سلول‌های سوختی فعالیت دارد، این قرارداد را با ارزش ۷.۶ میلیون دلار با یک شرکت تولیدکننده‌ی تلفن همراه که نامش هنوز فاش نشده، امضا کرده است. روش کار این باتری به این گونه است که هیدروژن طی یک واکنش که نتیجه‌ی آن بخار آب است، به الکتریسیته تبدیل می‌کند. کمپانی Intelligent Energy در زمینه‌ی انرژی پاک سابقه‌ای طولانی دارد و تاکسی‌های این کمپانی معروف به Black Cabs، در سطح شهر لندن برای جابجایی مسافران بدون ایجاد آلودگی فعالیت می‌کنند.

مبلغ بالای این قرارداد در حال حاضر برای ساخت نمونه‌ای اولیه از این باتری‌ها که قابلیت استفاده در گوشی تلفن همراه را داشته باشد، هزینه می‌شود. هنری ویناند (Henri Winand)، مدیر اجرایی این شرکت عنوان کرده است که این باتری‌ها حداکثر تا دو سال آینده وارد بازار خواهند شد و طراحی و ساخت آنها به گونه‌ای خواهد بود که قیمت آن‌چنان زیادی نداشته و هر کاربری می‌تواند آنها را تهیه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات