پلیس هلند برای شکار هواپیماهای بدون سرنشین، از عقاب‌ها کمک می‌گیرد

دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
مسئله‌ی امنیت دغدغه‌ی تمامی دولت‌ها است. با روی کار آمدن هواپیماهای بدون سرنشین، راه برای جاسوسی در اطلاعات و یا دیگر اقدامات تروریستی بازتر شده است. گاهی باید از فناوری علیه فناوری استفاده کرد؛ اما گاهی می‌توان برای خنثی کردن اثر مخرب آن از طبیعت کمک گرفت. چگونه؟ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دولت‌ها و قوانین اجرایی مدتی‌ است که با پدیده‌ی هواپیماهای بدون سرنشین و استفاده از آنها برای مقاصد خرابکارانه و تروریستی دست به گریبان هستند؛ در حالی که راه‌حل این مشکل بسیار ساده‌تر از حد تصور است.

شرکتی در شهر لاهه با عنوان "Guards From Above" در زمینه‌ی آموزش و تربیت پرندگان تخصص دارد و وارد همکاری با پلیس هلند شده است. این شرکت با آموزش پرندگان به آنها می‌آموزد که چطور طعمه‌های امنیتی را شناسایی کنند. روش کار عقاب‌ها به‌این صورت است که با چنگال خود هواپیما را غیرفعال می‌کنند و سپس آن را به مکانی امن انتقال می‌دهند.

تا به حال، این پروژه حالت آزمایشی داشته و پلیس هلند در کش و قوس این تصمیم است که آیا در برنامه‌ی شکار هواپیماهای جاسوسی، ناوگانی از این پرندگان را به کار بگیرد یا سراغ روش‌های دیگر برود.

هواپیماهای بدون سرنشین جدید، نسبت به گذشته ارزان‌تر و قابل دسترس‌تر شده‌اند. از این رو نگرانی استفاده از آن‌ها توسط گروه‌های جنایتکار تروریستی رو به افزایش است. در این راستا، نیروهای پلیس ژاپن اخیرا اعلام کرده‌اند که با همکاری گردانی از افسران ارتش، هواپیماهای بدون سرنشین را از کار خواهند انداخت.

پلیس هلند در بیانیه‌ای گفته است:

در آینده تعداد هواپیماهای بدون سرنشین افزایش خواهد یافت؛ از این رو عواقب ناشی از ظهور آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد. از این هواپیماها برای پیاده‌سازی مقاصد مجرمانه استفاده می‌شود.

لینک دانلود

بنا بر اظهارات شرکت امنیتی Guards From Above، پاهای این پرندگان به شدت قوی بوده و از آنها در برابر گزش‌های سوزناک، ضربه و خش محافظت می‌کند. با این حال، این شرکت در حال همکاری با سازمان هلندی پژوهش‌های علمی و کاربردی (TNO) است تا تاثیر پروانه‌ی هواپیماهای بدون سرنشین را بر چنگال پرندگان بررسی کند.

شرکت Guards From Above در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی گفته است:

ما از پرندگانی استفاده می‌کنیم که شکار، جزئی از غریزه‌ی ذاتی آنها باشد. روش کار ما امن، سریع و دقیق است. هر پرنده بر اساس غریزه‌ی خود طعمه‌ی به خصوصی دارد. آن‌ها این قابلیت را دارند که یک طعمه‌ی در حال حرکت را به سرعت بگیرند. گاهی اوقات، راه حل یک مسئله‌ی فوق مدرن، بسیار ساده‌‌تر و بدیهی‌تر از آن است که ما فکر می‌کنیم.

نظر شما در رابطه با این راهکار جالب پلیس هلند چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات