ال جی موفق به ساخت یک سنسور زیستی بسیار کوچک شده است

یک‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سنسور زیستی یکی از سخت‌افزارهای پر استفاده در گجت‌های امروزی است. اکثر تلفن‌های همراه و ساعت‌های هوشمند جدید، قابلیت اندازه‌گیری علائم حیاتی کاربران مانند ضربان قلب و فشار خون را دارند. کمپانی ال‌جی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گجت‌های هوشمند، موفق به ساخت سنسور زیستی بسیار کوچکی شده است که احتمالا در محصولات آینده‌ی این شرکت به کار خواهد رفت.
تبلیغات

استفاده از سنسور زیستی به عنوان یک سخت‌افزار اصلی در گجت‌های امروزی مانند تلفن‌ها و ساعت‌های هوشمند، به امری طبیعی بدل شده است. امروزه گجت‌های با کیفیت از شرکت‌های بزرگ، همگی قابلیت اندازه‌گیری علائم حیاتی کاربران مانند ضربان قلب، فشار خون و غیره را دارند. ال‌جی نیز به عنوان یکی از پیشگامان صنعت تلفن همراه و ساعت‌های هوشمند، در ساخت چنین سخت‌افزارهایی فعال بوده است. به تازگی تیم Innotek این شرکت که به عنوان بازوی تحقیقاتی آن شناخته می‌شود، خبر ساخت یک سنسور زیستی بسیار کوچک و در عین حال دقیق را منتشر کرده است.

در تصاویر منتشر شده از ال جی جی ۵، نمایی از یک سنسور کوچک و خاص درپشت آن مشاهده می‌شود که می‌تواند متعلق به این سنسور زیستی جدید باشد. البته برخی خبرها حاکی از آن است که سخت‌افزار مشاهده شده در این تصاویر، درگاه مادون قرمز و لیزر دوربین G۵ هستند.

این سنسور زیستی تنها ۱ میلی‌متر ضخامت دارد و از یک دیود نوری (PD) به همراه ۵ ال‌ای‌دی و یک مدار مجتمع (IC) تشکیل شده است و توانایی اندازه‌گیری ضربان قلب، میزان استرس و حتی میزان اکسیژن را دارد. بعلاوه مصرف انرژی این سنسور نسبت به سنسورهای زیستی موجود که دقت کمتری هم دارند، بسیار پایین‌تر است. در ساخت این سنسور از تکنولوژی‌های خاصی در ساخت بردهای الکتریکی (PCB) استفاده شده است تا ضخامت آن به بهترین نحو ممکن کاهش یابد. بعلاوه برای ارتباط بهتر بین مدارها و افزایش راندمان، از ورقه‌های نازک طلا در ساختار این سنسور استفاده شده است. افزایش دقت ۳۰ درصدی سیگنال‌های زیستی در کنار کاهش ۲۰ درصدی مصرف انرژی، از ویژگی‌های خاص و منحصر بفرد این سنسور زیستی است. دقت این سخت‌افزار به حدی افزایش یافته است که می‌تواند ضربان قلب را با خطای ۵ ضربان در حالت حرکت و ۲ ضربان در حالت استراحت و سکون اندازه‌گیری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات