آلفابت با پشت سر گذاشتن اپل با ارزش‌ترین کمپانی جهان شد

سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار گزارش مالی آلفابت برای سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی باعث شد تا ارزش سهام این کمپانی افزایش یابد و همین امر فاصله‌ی اندک موجود در ارزش بازار آلفابت و اپل را پوشش داده و غول جستجو را به با ارزش‌ترین کمپانی حال حاضر جهان تبدیل کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 پس از آنکه آلفابت گزارش مالی خود را که بسیار بالاتر از انتظارات وال‌استریت و تحلیل‌گران دنیای فناوری بود، منتشر کرد، قیمت سهام این کمپانی با افزایشی یکباره روبرو شد. با افزایش ارزش سهام این کمپانی، ارزش کل بازار آلفابت به بیش از ۵۴۴ میلیارد دلار رسید و از این‌رو اپل با ارزش بازار ۵۳۴ میلیارد دلاری به جایگاه بعدی پس از الفابت سقوط کرده و الفابت تبدیل به با ارزش‌ترین کمپانی جهان شد.

براساس گزارش مالی آلفابت، این کمپانی درآمدی ۲۱.۳۲ میلیارد دلاری کسب کرده که نتیجه‌ی آن کسب درآمد ۸.۶۷ دلاری به ازای هر سهم است. به طور حتم گوگل را باید اصلی‌ترین موتور درآمدزایی هلدینگ الفابت خواند. ساندار پیچای در جریان ارائه‌ی گزارش مالی آلفابت اعلام کرد که هفت سرویس ارائه شده توسط گوگل بیش از یک میلیارد نفر کاربر دارند. این سرویس‌ها شامل سیستم عامل اندروید، جیمیل، سرویس نقشه‌ی گوگل، یوتیوب و گوگل پلی است.

البته بخشی از درآمد‌های کسب شده توسط گوگل توسط سایر بخش‌های آلفابت صرف امور تحقیقاتی و سودای سردمداران کمپانی به منظور گشودن درهای جدیدی در حوزه‌ی فناوری می‌شود. سایر بخش‌های آلفابت، در کنار کسب درآمد ۴۴۸ میلیون دلاری، ضرر عملیاتی ۳.۵۶ میلیارد دلاری را به آلفابت تحمیل کرده‌اند. این ضرر با توجه به ماهیت تحقیقاتی و نه تجاری سایر بخش‌ها نظیر توسعه‌ی خودروهای هوشمند چندان تعجب برانگیز نیست.

در آن سوی میدان، به نظر می‌رسد اپل کار سختی را پیش رو دارد. کاهش شتاب رشد فروش آیفون که برخواسته از دلایل متعددی نظیر افزایش میانگین قیمت آیفون، رکود در بازار‌های جهانی و اشباع بازار‌های بزرگی نظیر چین است، موتور اصلی درآمدزایی کاپرتینویی‌ها را با مشکلاتی همراه کرده است. باید دید که آیا میراث‌داران استیوجابز می‌توانند همچنان با قدرت و با ارائه‌ی محصولات خلاقانه، اپل را در اوج نگهدارند؟! نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات