تایزن زنگ ها را برای ویندوزفون به صدا درآورده است

پنج‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تایزن که دومین سیستم عامل مورد استفاده در محصولات سامسونگ و سیستم عامل اختصاصی این شرکت به شمار می‌رود، بالاخره به مقدار سهمی از بازار دست یافت که بتوانیم آن را در تحلیل‌های بازاری مورد بررسی قرار دهیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طبق گزارش Strategy Analytics سامسونگ طی سال ۲۰۱۵ حدود ۳ میلیون گوشی هوشمند تایزنی را به فروش رسانده که  ۹۰۰ هزار دستگاه از این تعداد در سه ماه آخر سال ۲۰۱۵ به فروش رفته‌اند. این امر سبب می‌شود که تایزن چهارمین سیستم عامل محبوب دنیا باشد و بعد از ویندزفون و البته بالاتر از سیستم عامل بلک‌بری قرار بگیرد. 

۹۰۰ هزار گوشی تایزنی که در سه ماه آخر سال ۲۰۱۵ به فروش رفتند در واقع کمی کمتر از یک میلیون دستگاهی است که در سه ماه سوم سال ۲۰۱۵ به فروش رفته بودند که البته برخی از تحلیلگران دلیل این امر را عدم پشتیبانی گوشی هوشمند تایزنی زد ۳ از شبکه 4G‌ می‌دانند. این امر باعث شد تا گلکسی J2‌ سامسونگ با سیستم عامل اندروید خود، پرفروش‌ترین گوشی این شرکت در هند باشد. 

اولویت اول سامسونگ در توسعه سیستم عامل تایزن هند، بنگلادش و نپال بوده است و این شرکت تاکنون ۲ گوشی زد ۱ و زد ۳ خود را در همین راستا معرفی کرده است. در این بین گوشی هوشمند زد ۳ مدل جدید تایزنی سامسونگ است که اکتبر سال گذشته معرفی شد. 

تایزن سیستم عامل اختصاصی سامسونگ است و اندروید پلتفرم منبع باز گوگل می‌باشد که برخی از تحلیلگران معتقدند سامسونگ در تلاش است تا تایزن را در آینده جایگزین اندروید کند ولی محبوبیت اندروید تا این جای کار مانع این امر شده است. طبق اعلام این گزارش، در حال حاضر اندروید ۸۰ درصد از سهم بازار دنیا را در اختیار دارد و بخش بزرگی از ۲۰ درصد باقیمانده نیز متعلق به iOS اپل است. 

البته وقتی به فروش کلی سامسونگ نگاهی می‌اندازیم، تایزن تقریبا به چشم نمی‌آید. طبق گزارش دیگری که از سوی Strategy Analytics ارائه شده است، سامسونگ در سه ماه آخر سال ۲۰۱۵، موفق شده تا ۸۱.۳ میلیون گوشی هوشمند را به فروش برساند و در مجموع طی سال ۲۰۱۵ این شرکت به فروش ۳۲۰ میلیون دستگاه رسیده است. اگر روی سه ماه آخر سال ۲۰۱۵ تمرکز کنیم، آمار فروش گوشی‌های تایزنی حدود ۱.۱ درصد از کل فروش سامسونگ را شامل می‌شود و اگر کل سال را مد نظر قرار دهیم، ۰.۹ درصد از کل فروش محصولات سامسونگ متعلق به محصولات تایزنی بوده است. 

به هر حال باید بگوییم که تایزن زنگ‌ها را برای ویندوز فون به صدا درآورده است. طبق اعلام مایکروسافت، این شرکت در سه ماه آخر سال ۲۰۱۵ موفق شده تا ۴.۵ میلیون گوشی لومیا بفروشد. اگر چه تایزن هنوز فاصله بسیار زیادی با اندروید و iOS دارد ولی بدون شک تا چند قدمی ویندوز فون رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات