طرح مفهومی از آیفون 7 حکایت از طراحی زیبای این محصول دارد

دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
مطالعه 4 دقیقه
امسال اپل از آیفون 7 رونمایی خواهد کرد و تاکنون اطلاعاتی را در خصوص آن شاهد بودیم. حال طرح مفهومی از این محصول منتشر شده که در آن شاهد بهبود‌هایی نسبت به‌ نسخه‌ی قبلی هستیم. برآمدگی دوربین از بین رفته و طراحی پلاستیکی آنتن دستگاه نیز بهبود یافته است.
تبلیغات

 چهار آیفون آخر کمپانی اپل همگی طراحی‌ نسبتا مشابه، اما بسیار زیبا داشتند. آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیفون ۶ اس و آی‌فون ۶ اس پلاس با وجود اینکه شبیه به‌یکدیگر بودند،‌ اما بدنه‌ای بسیار خوش‌فرم داشتند که ضخامت آن‌ها نیز بسیار اندک بود و خمیدگی مناسبی در گوشه‌های آن وجود داشت که تمام این موارد نتیجه‌ی توجه به‌جزئیات در طراحی این چهار محصول بود. همین شیوه طراحی باعث شد که سخت‌ترین منتقدان اپل نیز در این خصوص حرف‌های زیادی برای گفتن نداشته باشند.

با وجود این نکات مثبت در آیفون‌های اپل، اما کاربران از برخی بخش‌های این محصولات چندان راضی نبودند که بنابر گزارش‌های منتشر شده، کمپانی اپل در نظر دارد در آیفون ۷ آن‌ها را بهبود بخشد. اعمال این بهبود‌ها باعث خواهد شد که نتیجه‌ی نهایی از آیفون ۷ بسیار خیره‌کننده باشد.

اپل در سال ۲۰۱۴ از آیفون ۶ رونمایی کرد، ولی این محصول دو مشکل اساسی در طراحی داشت که هر دو مشکل را دوباره در سری آیفون ۶ اس نیز شاهد بودیم. ایراد نخست مربوط به‌بیرون‌زدگی دوربین پشتی بود و ایراد دوم نیز به‌ بخش‌های پلاستیکی موجود در قسمت پشتی دستگاه که برای آنتن در نظر گرفته شده بودند مرتبط می‌شد. این ایرادات باعث شدند که برخی افراد طراحی دستگاه را چندان دوست نداشته باشند. باید توجه داشت که تقریبا هیچ فردی از این دو مورد راضی نبود؛ اما این باعث نمی‌شد که طراحی کلی دستگاه را مخوف بنامند.

انتظار می‌رود که کمپانی اپل در ماه سپتامبر از پرچم‌داران جدیدش پرده بردارد و حال برخی از منابع مجزا، تصاویری از طرح مفهومی آیفون ۷ را منتشر کرده‌اند که گفته می‌شود محصول نهایی شبیه به آنها خواهد بود. البته صحت این تصاویر تنها زمانی تایید یا رد خواهد شد که اپل آیفون‌های جدیدش را معرفی کند. اما برخی منابع آگاه اعلام کرده‌اند که آیفون ۷ نیز از لحاظ طراحی شباهت‌هایی به سری پیشین خود خواهد داشت؛ ولی برآمدگی دوربین آن برطرف خواهد شد و طراحی جدیدی را در جهت بهبود بخش‌های پلاستیکی مربوط به آنتن دستگاه شاهد خواهیم بود. با این اوصاف آیفون ۷ اپل محصولی خیره‌کننده خواهد بود که تقریبا ایرادی در زمینه‌ی طراحی نخواهد داشت.

Arthur Reis یکی از طراحان گرافیکی است که ساعت‌ها وقت برای پی بردن به‌طراحی محصولات آینده اپل صرف می‌کند. حال وی محصول آینده‌ی اپل را طراحی کرده است؛ اما باید بدین نکته نیز توجه داشت که این طرح مفهومی در حقیقت محصول نهایی اپل نیست. بلکه وی اطلاعات مختلفی را که در خصوص دستگاه منتشر شده، جمع‌بندی کرده و از آن‌ها یک طرح ساخته که نتیجه‌ی به‌عمل آمده نیز بسیار زیبا است.

کانسپت آی‌فون 7
کانسپت آی‌فون 7
کانسپت آی‌فون 7
کانسپت آی‌فون 7
کانسپت آی‌فون 7

در ادامه می‌توانید با طرح از Reis بیشتر آشنا شوید. Reis ویدیو‌یی را نیز از این طرح مفهومی آماده کرده است که در ادامه قابل مشاهده است:

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات