هواوی پی 9 از نمایشگر فول اچ‌دی و پردازنده Kirin 955 استفاده خواهد کرد

دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
هواوی سال گذشته پرچم‌دارش را با نام پی 8 روانه بازار کرد و حال انتظار می‌رود که به‌زودی شاهد پی 9 از سوی این کمپانی باشیم. تاکنون اطلاعات مختلفی منتشر شده‌اند که همگی حکایت از سخت‌افزار قدرتمند این تلفن هوشمند دارند.
تبلیغات

کمپانی تجهیزات تلفنی هواوی که در چین واقع شده است در سال ۲۰۱۵ موفقیت‌های بسیاری را رقم زد؛ حال این شرکت در صدد آماده‌سازی خویش برای معرفی محصولات قدرتمندی در سال جاری (۲۰۱۶) است. چندی پیش این شرکت محصولاتی نظیر آنر ۵ ایکس و آنر Holly 2 پلاس را برای بازار‌هایی نظیر اروپا، آمریکا و هندوستان عرضه کرد. سری آنر از سوی کمپانی هواوی محصولات میان‌رده و مقرون به‌صرفه را شامل می‌شود؛ ولی سری P این شرکت شامل محصولات بالارده و پرچم‌دار آن می‌شود.

هواوی آوریل سال گذشته از پی ۸ رونمایی کرد که محصولی قدرتمند از سوی این شرکت چینی بود؛ البته سال گذشته شاهد میت ۸ نیز بودیم که از نمایشگر ۶ اینچی بهره می‌برد. اسناد فاش شده از سوی هواوی حاکی از تلاش این شرکت برای آماده‌سازی پی ۹ هستند. آخرین اخبار منتشر شده از این محصول از نمایشگری با وضوح 1080p به‌جای وضوح QHD حکایت دارند. این در حالی است که اغلب پرچم‌داران از صفحه‌نمایشی با وضوح QHD استفاده می‌کنند. البته این ادعا تایید یا رد نشده است و سایر رقبای چینی هواوی نظیر شیائومی نیز در حال تست نمایشگر‌های فول اچ‌دی برای پرچم‌داران سال ۲۰۱۶ هستند.

با وجود اینکه هواوی اطلاعاتی در خصوص مشخصات پی ۹ اعلام نکرده است، اما اسناد جدید ما را هر چه بیشتر با این پرچم‌دار آشنا می‌کنند. بر این اساس انتظار می‌رود که پی ۹ از صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی استفاده کند که وضوح فول اچ‌دی را ارائه خواهد داد و پردازش‌های آن نیز توسط Kirin 955 انجام خواهد شد. این پردازنده که ۶۴ بیتی است، هشت هسته خواهد داشت که انتظار می‌رود فرکانس هر هسته‌ی آن بین ۲.۳ و ۲.۵ تنظیم شده باشد. همچنین این محصول از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره خواهد برد. برخی دیگر از شایعات از نمایشگری با وضوح QHD، پردازنده‌ی Kirin 950 و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم برای این محصول حکایت می‌کنند. به‌احتمال زیاد در بخش پشتی دستگاه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و در بخش جلویی آن دوربین ۸ مگاپیکسلی قرار خواهد گرفت. نکته‌ی جالب این است که تاکنون در اخباری که از این محصول فاش شده، شماره مدل‌های مختلفی را از آن شاهد بوده‌ایم. EAV-AL10، EAV-AL00، VNS-AL00 و VNS-CL00 از این جمله هستند. البته فعلا اطلاعاتی در خصوص ارائه‌ی نسخه‌های مختلف این دستگاه برای مناطق گوناگون گزارش نشده است و در صورت تحقق آن، هواوی پی ۹ با سخت‌افزار گوناگون و البته قیمت متفاوت عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات