معرفی وب سایت روز: همه می‌ توانند کُدنویسی یاد بگیرند

دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و هر جایی که می‌رویم یک دستگاه کامپیوتر می‌بینیم که در اندازه‌های مختلف نقشی در زندگی ما ایفا می‌کنند. تصور کنید در نسل‌های آینده این ابزار‌ها چقدر می‌توانند زندگی ما را متحول کنند. بگذارید سوالی از شما بپرسم؛ آیا ما هم سعی می‌کنیم وارد دنیای کامپیوتر‌ها شویم و از نحوه کار آن‌ها باخبر شویم؟ آیا فرزندان خود را تشویق می‌کنیم تا کُد زدن را یاد بگیرند؟ الان بیشتر از همیشه وقت این کار است.
تبلیغات

 با توجه به مطالعات زیادی که تاکنون انجام شده، یادگیری کُد و کُدنویسی در زندگی شخصی بسیار کمک کننده است و می‌تواند تاثیرات بزرگی روی بخش‌های مختلفی از مغز ما هم داشته باشد.

شاید فکر کنید یادگیری کُد‌ها فقط مخصوص کسانی است که می‌خواهند به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت کنند. اما این روز‌ها کامپیوتر‌ها در همه شغل‌ها راه پیدا کرده‌اند و ما باید با آن‌ها آشنایی داشته باشیم. چطور می‌توانیم ادعا کنیم با کامپیوتر‌ها آشنایی داریم وقتی که حتی یک خط از کد‌های نرم‌افزاری که هر روز به آن سر می‌زنیم را نمی‌شناسیم؟

اما موضوع فقط شناخت کامپیوتر‌ها و راحت‌تر کار کردن با آن‌ها نیست، کُدنویسی تاثیرات بسیار جالبی بر روی تفکر خلاقانه ما در زمان‌های بحرانی می‌گذارد. شخص کُدنویس برای حل یک مسئله چندین راه می‌تراشد و راهی را که بیشترین راندمان و خلاقیت دارد، انتخاب می‌کند.

دانستن علم برنامه‌نویسی به شما دیدگاه یک مهندس‌ نرم‌افزار را می‌دهد و به شما می‌آموزد که چگونه دید کامپیوتری داشته باشید و مشکلات را از آن منظر حل کنید. زبان برنامه‌نویسی بر پایه‌ی منطق، الگوریتم و ریاضیات است و به شما آموزش می‌دهد که برای حل مشکلات بزرگ، لازم است که آن‌ها را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا آسان‌تر حل شوند.

از ویژگی‌های کُدزنی زیاد گفتیم اما چطور به بهترین شیوه که برای همه سنین هم مناسب باشد، کدنویسی را یاد بگیریم؟ وب‌سایت Code ساخته شده تا به همه افراد در هر سنی نوشتن کُد‌های برنامه نویسی را نشان دهد. یکی از بهترین ویژگی‌های این وب‌سایت پشتیبانی از زبان شیرین پارسی است که در یادگیری سریع‌تر به شما کمک موثری می‌کند. در کنار وب‌سایت Code می‌توانید از Codeacademy نیز استفاده کنید.

برای استفاده از این وبسایت به آدرس https://code.org/ یا https://www.codecademy.com/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات