سود خالص اپل در سال اول فروش آیفون 5se حدود 1.5 میلیارد دلار خواهد بود

یک‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدت زیادی است که شایعه‌ی معرفی یک آیفون ۴ اینچی توسط اپل، نقل محافل مختلف در دنیای تکنولوژی است. براساس آخرین خبر این گوشی با نام آیفون 5se روز ۲۵ اسفند معرفی خواهد شد. یکی از تحلیل‌گران موسسه UBS پیش‌بینی کرده که میزان سود خالص اپل از فروش این گوشی در سال اول ۱.۵ میلیارد دلار خواهد بود.
تبلیغات

اپل قصد دارد تا یک ماه دیگر از آیفون ۴ اینچی خود موسوم به آیفون 5se رونمایی کند. براساس اخبار منتشر شده این گوشی در جریان رویداد رسمی اپل در روز ۲۵ اسفند سال جاری معرفی می‌شود و عرضه‌ی آن از سه روز بعد آغاز خواهد شد. یکی از مهمترین سوالاتی که ذهن تحلیل‌گران را مشغول کرده این است که با توجه به علاقه‌ی کاربران اروپایی و آمریکایی نسبت به گوشی‌هایی با نمایشگر کوچک، میزان سودآوری اپل از این محصول چقدر خواهد بود.

استیو میلونویچ، تحلیل‌گر موسسه UBS از جمله افرادی است که پیش از معروف شدن اپل در دنیای گوشی‌های هوشمند، اخبار این کمپانی را پوشش می‌داده است. او پیش‌بینی کرده معرفی آیفون جدید می‌تواند تصمیمی سودآور برای کوپرتینونشین‌ها باشد.

براساس پیش‌بینی میلونویچ، در سال اول ۳۰ میلیون دستگاه آیفون ۵ اس‌ای به فروش می‌رسد. این مقدار، دو سوم آمار فروش آیفون ۵ اس و آیفون ۵ سی در سال مالی ۲۰۱۵ خواهد بود. به اعتقاد وی، فروش آیفون ۴ اینچی با قیمتی در حدود ۵۰۰ دلار می‌تواند به اندازه‌ی فروش 5 میلیون دستگاه آیفون ۶ باشد که در نهایت باعث می‌شود آیفون 5 اس‌ای ۷.۸ میلیارد دلار را به جیب اپل سرازیر کند. تخمین‌زده می‌شود حاشیه‌ی سود عملیاتی آیفون جدید ۲۵ درصد باشد (کل سود ناخالص عملیاتی اپل در سال مالی ۲۰۱۵ برابر ۳۰.۵ درصد بوده است) که با این اوصاف سود عملیاتی اپل از گوشی جدید ۱.۹۵ میلیارد دلار خواهد بود.

اگر نرخ مالیات ۲۵ درصدی را از رقم فوق کم کنیم، سود خالص اپل از آیفون ۵ اس‌ای برابر ۱.۵ میلیارد دلار است که می‌تواند بهای هر سهم از کمپانی اپل را ۲۶ سنت افزایش دهد. البته تحلیل‌گران وال‌استریت‌ژورنال نیز همین پیش‌بینی را دارند و از آنجایی که شایعه شده آیفون ۵ اس‌ای به سیستم پرداخت موبایلی اپل‌پی مجهز خواهد شد، این احتمال وجود دارد که میزان سودآوری کوپرتینونشین‌ها از آیفون جدید بیشتر از مقدار تخمین‌زده شده باشد. ضمن اینکه نباید از فروش لوازم جانبی و اپلیکیشن‌ها غافل شویم.

به نظر می‌رسد تصمیم اپل برای عرضه‌ی آیفون ۴ اینچی مناسب آن دسته از کاربرانی است که نمی‌توانند برای خرید یک آیفون هزینه‌ی زیادی بپردازند یا با آیفون ۴.۷ اینچی خود راحت نیستند.

باید ۱۳ ماه منتظر باشیم تا ببینیم پیش‌بینی میلونویچ چگونه از آب در می‌آید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات