پژو 301 چه نسخه‌ هایی دارد؟

شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
پژو 301 قرار است تا شهریور ۱۳۹۶ وارد بازار ایران شود. قرارداد تولید پژو ۳۰۱، پژو ۲۰۸ و پژو ۲۰۰۸ میان دو شرکت ایرانی و فرانسوی ایران‌خودرو و پژو امضاء شده است تا با تأسیس شرکت مشترک، این سه خودرو در ایران تولید شوند. اما پژو ۳۰۱ چه مدل هایی دارد؟ همراه زومیت باشید.
تبلیغات

پژو ۳۰۱ خودروی فرانسوی در کلاس بدنه‌ی سدان است. این خودرو تا دو سال دیگر وارد خیابان‌های ایران می‌شود تا با سدان‌های موجود در بازار ایران رقابت سختی را آغاز کند.

پژو ۳۰۱ از سال ۲۰۱۲ توسط شرکت فرانسوی پژو به بازار دنیا ارائه شد. شرکت پژو برای تولید این اتومبیل روی نسخه‌های متعدد تمرکز نکرده و تنها ۴ نسخه از این خودرو را به بازار ارائه داده است.

از میان ۴ نسخه‌ی تولید شده پژو ۳۰۱ در دنیا، ۳ نسخه‌ی بنزینی و ۱ نسخه‌ی آن دیزلی است.

 هنوز سواری‌های دیزلی در بازار ایران جایی ندارند. به همین خاطر تنها احتمال ورود نسخه‌های بنزینی به ایران وجود دارد و مطئناً نسخه‌های دیزلی این خودرو به بازار ایران نخواهند آمد.

ما نیز در این مطلب مشخصات نسخه‌های بنزینی خودروی پژو ۳۰۱ را با هم بررسی می‌کنیم.

مشخصات نسخه‌های بنزینی پژو ۳۰۱

نسخه‌های بنزینی پژو ۳۰۱ با یکی از دو موتور ۱۲۰۰ سی‌سی و ۱۶۰۰ سی‌سی به بازار ارائه می‌شود. در ادامه‌ی مطلب مشخصات نسخه‌های 1.2VTi 5MT، 1.6VTi 4AT و 1.6VTi 5MT را با هم مرور می‌کنیم.

پژو 301

پژو ۳۰۱ نسخه 1.2VTi 5MT

این نسخه از پژو ۳۰۱  از موتوری با ظرفیت 1200 سی‌سی یا 1.2 لیتر بهره می‌برد که ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ دارد. توان خروجی این خودرو ۷۲ اسب‌بخار بوده و مجهز به سیستم سوخت‌رسانی انژکتور پاشش چند نقطه‌ای است. این نسخه از خودروی فرانسوی پژو ۳۰۱ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان ۱۴.۲ ثانیه پیموده و می‌تواند تا حداکثر ۱۵۹ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. جعبه‌دنده‌ی این نسخه دستی ۵ سرعته است. مصرف سوخت پژو ۳۰۱ در شهر ۶.۹، در اتوبان یا جاده ۴.۳ و در سیکل ترکیبی ۵.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

پژو ۳۰۱

پژو ۳۰۱ نسخه 1.6VTi 4AT

این نسخه از ۳۰۱ دارای موتور ۱۶۰۰ سی‌سی است که از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد. این موتور حداکثر توان خروجی ۱۱۵ اسب‌بخار را به اتومبیل می‌دهد. جعبه‌دنده‌ی این نسخه خودکار ۴ سرعته است. سیستم سوخت‌رسانی این نسخه نیز انژکتوری پاشش نقطه‌ای است. مصرف سوخت این نسخه از پژو ۳۰۱ در شهر ۹.۸، در اتوبان یا جاده ۵.۶ و در سیکل ترکیبی ۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این نسخه از پژو ۳۰۱ با نهایت سرعت ۱۸۸ کیلومتر بر ساعت می‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان ۱۰.۸ ثانیه طی کند.

پژو ۳۰۱

پژو ۳۰۱ نسخه 1.6VTi 5MT

تفاوت این نسخه و نسخه قلبی بیشتر مرتبط با جعبه‌دنده است. این نسخه به خاطر استفاده از جعبه‌دنده دستی ۵ سرعته، شتاب بیشتر و مصرف کمتر دارد. یعنی ظرفیت موتور، تعداد سلیندر و سوپاپ، حداکثر سرعت خودرو، سیستم سوخت‌رسانی و حداکثر توان خروجی دو نسخه 1.6VTi 5MT و 1.6VTi 4AT یکی است. این نسخه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در عرض مدت زمان ۹.۴ ثانیه طی می‌کند. مصرف سوخت این نسخه از پژو 301 در شهر برابر با ۸.۷، در اتوبان یا جاده برابر با ۵.۳ و در سیکل ترکیبی ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

پژو ۳۰۱

قیمت پژو ۳۰۱ در ایران

براساس اظهارنظر هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران‌خودرو، قیمت پژو ۳۰۱ در ایران ۵۸ میلیون تومان خواهد بود. این قیمت برای نسخه 1.6VTi 4AT نسبتا مناسب است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات