گزارش مالی تسلا در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵: افزایش ارزش سهام با وجود آمار پایین تر از انتظار

جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
تسلا موتورز گزارش مالی سه ماهه‌ی چهارم خود را منتشر کرد که بسیاری را به دلیل آمارهای پایین‌تر از حد انتظار شگفت‌زده کرد. براساس اطلاعات ارائه شده این کمپانی در سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۶ میلادی با وجود درآمد ۱.۷۵ میلیارد دلاری ضرری ۸۷ میلیون دلاری را متحمل شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تسلا موتورز نیز گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۶ خود را منتشر کرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی، تسلا در فصل پاییز سال ۲۰۱۵ بیش از ۱.۷۵ میلیارد دلار کسب کرده و ضرری ۸۷ میلیون دلاری را نیز متحمل شده است. با وجود اینکه آمارهای ارائه شده از نظر درآمد توسط این کمپانی بسیار پایین‌تر از برآوردها بود، اما میزان خودروهای عرضه شده توسط این خودروساز باعث شد تا ارزش سهام تسلا افزایش پیدا کند.

درآمد کسب شده توسط این کمپانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۹ درصد افزایش نشان داده است. براساس اطلاعات ارائه شده ضرر تسلا به ازای هر سهم این کمپانی ۱۳ سنت بوده که ۳ سنت بیشتر از برآوردهای انجام شده توسط کارشناسان است. با وجود ضرر ۸۷ میلیون دلاری که بیش از انتظارها بود، پیش‌بینی مثبت تسلا از میزان عرضه‌ی خودروهایش در سال ۲۰۱۶ میلادی باعث شده تا ارزش سهام تسلا بیش از ۱۰ درصد افزایش پیدا کند. این کمپانی اعلام کرده که انتظار دارد تا در سال ۲۰۱۶ میلادی ۸۰٫۰۰۰ تا ۹۰٫۰۰۰ خودرو روانه‌ی بازار کند. وال استریت نیز پیش‌بینی نزدیکی به تسلا داشته و گزارش‌های منتشر شده نشان از انتظار کارشناسان مالی برای عرضه‌ی بیش از ۷۹٫۰۰۰ خودرو در سال جاری دارد.

افزایش ارزش سهام تسلا بیش از ۴۰ درصد در سال جاری میلادی گزارش شده است. در کنار رویکرد مثبت برای افزایش عرضه‌ی خودرو در سال جاری میلادی، تحلیل‌گران ایجاد چالش‌هایی را برای تسلا پیش‌بینی می‌کنند. کارشناسان مشکلاتی را به دلیل عرضه‌ی مدل ایکس اسپورت و مدل ۳ سدان در کنار کاهش قیمت سوخت‌های فسیلی پیش‌بینی کرده‌اند.

تسلا اعلام کرده که در فصل چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۱۷٫۴۷۸ دستگاه خودرو روانه‌ی بازار کرده که شامل ۲۰۶ دستگاه مدل ایکس است. تسلا در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۴ میلادی شاهد افزایش ۷۶ درصد عرضه‌ی خودروهای خود بوده است.

تسلا پیش‌بینی کرده که در سه ماهه‌ی جاری بیش از ۱۶٫۰۰۰ خودرو روانه‌ی بازار کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت. تسلا باید هزینه‌های خود را بیش از پیش کاهش دهد؛ اما به نظر می‌رسد تولید خودروی مدل ۳ در سال جاری میلادی باعث افزایش هزینه‌های این کمپانی خواهد شد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات