درآمد متوسط اپل به ازای هر کارمند تقریبا دو برابر هر کارمند گوگل است

پنج‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
چندین سال است نام اپل به عنوان با ارزش‌ترین برند در دنیا شناخته می‌شود. در گزارشی که اخیرا منتشر شده، متوسط درآمد این کمپانی به ازای هر کارمند، تقریبا دو برابر هر کارمند گوگل بوده است.
تبلیغات

اسامی زیادی در بین با ارزش‌ترین و برترین برندهای دنیا دیده می‌شود. ولی دیگر زمانه‌ تغییر کرده و نامی از کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی نفت، گاز، آب و برق در صدر جدول برترین‌ها دیده نمی‌شود. ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که بزرگترین و بهترین کمپانی‌هایش اپل، گوگل، مایکروسافت و فیسبوک هستند.

مقوله‌ی اقتصاد از دیرباز اهمیت زیادی داشته و به نظر می‌رسد این علم با سرعت زیاد تغییرات در قواعد بازی، گره‌ خورده است. قطعا این روند یک رویه‌ی ماندگار بوده؛ ولی شاید تا زمانی که آمار و ارقام دقیقی وجود نداشته باشد، کسی متوجه ارزش واقعی برندها نباشد.

یکی از آمارهای جالب ارائه شده، به میزان درآمد متوسط هر کمپانی به ازای هر کارمند در سال ۲۰۱۵ اشاره دارد. قطعا قرارگرفتن اپل در رتبه‌ی اول ما را شگفت‌زده نمی‌کند، ولی مشاهده‌ی ارقام چندین میلیونی زیر می‌تواند ما را شگفت‌زده کند؛ به ویژه زمانی که بدانیم میزان درآمد متوسط اپل به ازای هر کارمند دو برابر هر کارمند گوگل است.

در قسمت زیر می‌توانید میزان درآمد متوسط شش برند برتر دنیای تکنولوژی را به ازای هر کارمند در سال ۲۰۱۵ مشاهده کنید.

با این وجود میزان درآمد، همواره نمی‌تواند معیار خوبی برای موفقیت باشد. برخی کمپانی‌ها درآمد زیادی دارند، ولی لزوما سوددهی زیادی ندارند. آیا این تصور می‌تواند درباره‌ی کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی نیز صادق باشد؟ به نظر می‌رسد پاسخ کمی متفاوت خواهد بود. برخی از کمپانی‌ها پول زیادی از دست می‌دهند، در حالی که تعدادی دیگر درآمد بسیار خوبی دارند.

در ادامه می‌تواند میزان سود متوسط به ازای هر کارمند را برای شش برند برتر دنیای تکنولوژی در سال ۲۰۱۵ مشاهده کنید:

  • اپل: ۴۶۴،۲۹۶ دلار
  • فیسبوک: ۲۹۰،۶۰۰ دلار
  • گوگل: ۲۵۰،۳۶۷ دلار
  • مایکروسافت: ۱۰۲،۸۲۲ دلار
  • یاهو: ۱۸۲، ۵۴ دلار
  • توئیتر: ۱۲۹،۳۳۴- دلار

وضعیت فعلی توئیتر نشان می‌دهد این کمپانی از نظر میزان سودآوری در رتبه‌بندی سقوط کرده؛ ولی یاهو با تمام مشکلاتش توانسته در سال ۲۰۱۵ به ازای هر کارمند بیش از ۵۰ هزار دلار سودآوری داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات