آموزش غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیو در اینستاگرام

دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
اینستاگرام همانند سایر شبکه‌های اجتماعی دارای قابلیت پخش خودکار ویدیو است که این موضوع برای برخی از افراد چندان جالب نیست و دوست دارند آن را بنابه دلایلی غیرفعال کنند.
تبلیغات

 در طول سال‌های گذشته تمام شبکه‌های اجتماعی به‌قابلیت پخش خودکار ویدیو در حین مرور پست‌های مختلف مجهز شدند. با وجود اینکه بسیاری از کاربران از این ویژگی استقبال می‌کنند، اما در مقابل شاهد برخی انتقاد‌های تند نیز در این خصوص هستیم. آن‌ها معتقد هستند که پخش خودکار ویدیو باعث می‌شود تعداد نمایش چنین پست‌هایی به‌صورت مصنوعی افزایش یابد.

حال توسعه دهندگان در سرویس‌های خود امکان غیرفعال کردن این ویژگی را نیز قرار داده‌اند که در این صورت ویدیو‌ها در حین مرور پست‌ها اجرا نمی‌شوند و کاربر در صورت تمایل، می‌تواند ویدیو مورد نظرش را مشاهده کند.

در کنار تمام اتنقاد‌هایی که برای این قابلیت ارایه شده است، یکی از اصلی‌ترین مشکلات این ویژگی به‌افزایش مصرف داده باز می‌گردد. به این صورت که با اجرای خودکار هر ویدیو بدون اینکه کاربر مایل به‌تماشای آن باشد حجم قابل توجهی از ترافیک وی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این موضوع برای کاربرانی که از طرح‌های محدود اینترنت استفاده می‌کنند بسیار مهم است.

با وجود اینکه بسیاری از شبکه‌های اجتماعی امکان غیرفعال کردن کامل ویژگی پخش خودکار ویدیو را دارند اما متاسفانه غیرفعال کردن کامل این ویژگی در اینستاگرام وجود ندارد و کاربر تنها قادر است تا پخش ویدیو‌ها را در حین استفاده از شبکه داده (اینترنت سیمکارت) غیرفعال سازد. البته این تنظیمات تاحدودی دشوار است و برای غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیو باید کارهای زیادی را انجام داد. در ادامه آموزش غیرفعال کردن پخش اتوماتیک ویدیو برای اندروید و iOS قرار گرفته است.

گام نخست: اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و به قسمت پروفایل بروید (با لمس آیکونی که به شکل آدم است).

آموزش پخش خودکار اینستاگرام

گام دوم: وارد بخش تنظیمات شوید. کاربران اندروید برای انجام این کار باید دکمه‌ای که ظاهری شبیه به سه‌نقطه را دارد لمس کنند و در iOS نیز برای ورود به‌بخش تنظیمات باید دکمه چرخ‌دنده لمس شود.

آموزش پخش خودکار اینستاگرام

گام سوم: در صفحه تنظیمات به‌پایین صفحه اسکرول کنید و وارد Cellular Data Use شوید.

آموزش پخش خودکار اینستاگرام

گام چهارم: گزینه Use Less Data را انتخاب کنید تا پخش و دانلود خودکار ویدیو‌ها در زمان استفاده از شبکه داده متوقف شود. توجه داشته باشید که اگر با وای‌فای متصل شوید، در این صورت ویدیو‌ها همچنان به‌صورت خودکار نمایش داده خواهند شد.

باید توجه داشت که غیرفعال کردن این قابلیت باعث متوقف شدن لود تصاویر در حین اجرای اینستاگرام می‌شود. حال می‌‌توانید با خیالی راحت در اینستاگرام پست‌های مختلف را مشاهده کنید و نگران مصرف زیاد داده نباشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات