فیل شیلر: فروش اپلیکیشن در اپ استور طی ماه نوامبر رکورد تاریخ اپل را شکست

جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
فیل شیلر چهارشنبه‌ی هفته گذشته اعلام کرد فروش اپ استور طی ماه نوامبر ۲۰۱۶ رکوردشکنی کرده و بیش از هر زمان دیگری بوده است.
تبلیغات

فیل شیلر، قائم‌مقام ارشد بازاریابی اپل، روز چهارشنبه با انتشار توییتی که البته در آن به جزئیات اشاره‌ای نشده بود، اعلام کرد اپ استور طی ماه نوامبر رکوردشکنی کرده است. وی به این موضوع اشاره‌ نکرد که آیا این رکوردشکنی ازنظر تعداد دانلود است یا درآمدی که عاید اپل شده است.

هرچند فروش اپ استور ماه‌ به‌ ماه دچار نوسان می‌شود، اما روند صعودی درآمد این فروشگاه اینترنتی که مختص فروش اپلیکیشن‌ها است از سال ۲۰۰۸ روندی صعودی در پیش گرفته است که این افزایش را باید هم‌ردیف با افزایش فروش آیفون‌ها و آیپدهای این کمپانی بدانیم. افزایش استقبال از اپ استور باعث شده است بسیاری از توسعه‌دهندگان رده‌بالا راهی این فروشگاه اینترنتی شوند. شماری از توسعه‌دهندگان در سال‌های گذشته روش‌های جدیدی برای درآمدزایی در پیش گرفته‌اند که شامل استفاده از امکان کسب درآمد از طریق فروش ویژگی‌ها به‌صورت درون اپلیکیشنی است.

با توجه به اینکه در آستانه‌ی سال نوی میلادی هستیم و به‌احتمال زیاد، همچون همیشه آیپد و آیفون‌ اپل به‌عنوان یک هدیه‌ی جذاب فروش بالایی خواهند داشت، از این‌رو انتظار می‌رود بار دیگر شاهد افزایش فروش اپ استور طی ماه دسامبر باشیم. سال گذشته‌ی میلادی از ۲۰ دسامبر تا ۳ ژانویه، کاربران گجت‌های اپلی بیش از ۱.۱ میلیارد دلار در اپ استور خرج کردند.

چند سال پیش زمانی که اندروید و iOS در اولین روزهای رقابت با یکدیگر قرار داشتند، اپ استور و تنوع و کیفیت بالای اپلیکیشن‌های پلتفرم iOS به‌عنوان برگ برنده‌ای برای اپل مطرح بود. حال آنکه امسال گوگل پلی استور از نظر تعداد به‌پای اپ استور رسید، هرچند درآمدزایی اپ استور فاصله‌ی بسیار زیادی با گوگل پلی استور دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات