رونمایی جنرال موتورز از سه محصول جدید

جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
جنرال موتورز مدل جدید اپل اینسیگنیا ۲۰۱۷ را معرفی کرد و در کنار آن به پیش معرفی بیوک رگال و هولدن کومودرو پرداخت.
تبلیغات

در ادامه‌ی رونمایی‌های خودرویی اخیر، نوبت به جنرال موتورز رسید تا از مدل کاملا جدید اُپِل اینسیگنیا گرند اسپرت رونمایی کند. البته این خودرو در ابتدا با برند واکسهال به بازار عرضه خواهد شد.

اپل یا واکسهال اینسیگنیا گرند، اسپرت خودرویی است که بر اساس پلتفرم جدیدی ساخته شده است که به این خودرو اجازه می‌دهد ضمن حفظ مشخصه‌های اسپرت دارای فضای کابین جاداری نیز باشد، ضمن اینکه ضریب آیرودینامیکی این خودرو بهترین در این کلاس و معادل ۰.۲۶ است.

اپل اینسیگنیا

اصلاحات صورت گرفته در زیر پوسته‌ی این خودرو، سبب شده است وزن آن به میزان ۱۷۵ کیلوگرم سبک‌تر از قبل شود؛ به‌طوری که بدنه‌ی این خودرو به‌تنهایی ۶۰ کیلوگرم کاهش وزن را نسبت به قبل تجربه کرده است. ارتفاع سقف خودرو ۲۹ میلی‌متر پایین‌تر آمده است و فاصله‌ی عرضی بین چرخ‌ها به میزان ۱۱ میلی‌متر افزایش پیدا کرده و پهن‌تر شده است. فاصله‌ی محوری خودرو ۹۲ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است و البته پستی بلندی‌های موجود در کف خودرو نیز به طرز چشم‌گیری کاهش یافته‌اند. 

اپل اینسیگنیا

از نظر طراحی باید گفت اپل تلاش زیادی می‌کند تا المان‌های طراحی مدل مفهومی مونزا را در محصولاتش پیاده کند. به گفته‌ی بریت مارک آدامز، معاون طراحی بخش اروپایی اپل: «این زبان طراحی از خطوط دنباله رونده و سطوحی نامحسوس تشکیل شده است و خطوط دقیق آن سبب اغراق در نسبت‌ها شده‌اند و این خودرو طویل‌تر و پهن‌تر از آنچه در واقعیت است دیده می‌شود. تمامی جزئیات طراحی این خودرو مورد بررسی فنی قرار گرفته‌اند و حالا اینسیگنیا گرند اسپرت خودرویی است که ارزش بالایی در برابر بهای پرداختی دارد و بیشتر شبیه به خودروهای یک کلاس بالاتر از خود است.»

اپل اینسیگنیا

در زیر بدنه‌ی زیبای این خودرو فناوری‌های بسیاری به کار رفته است تا نه‌تنها ایمنی این خودرو را در مقایسه با قبل بهبود دهند، بلکه سبب بهبود راحتی خودرو  شوند. اپل در این محصول از سیستم‌هایی نظیر چراغ‌های هوشمند LED، سیستم حرکت بین خطوط، سیستم نمایشگر سربالا (HUD)، صندلی‌های لوکس دارای گواهینامه‌ی ADR، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب و شیشه‌ی جلوی گرم شونده استفاده کرده است.

اپل اینسیگنیا

هنوز به‌طور رسمی مشخص نشده است اینسیگنیا گرند اسپرت جدید، دقیقا از چه نوع قوای فنی استفاده خواهد کرد؛ اما واکسهال اعلام کرده است در این خودرو از انواع مختلف پیشرانه‌های توربوشارژردار و جعبه‌دنده‌ها استفاده خواهد شد. همچنین سال آینده که جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار جدید برای این مدل رونمایی شود، اپل اینسیگنیای گرند اسپرت از بهترین کیفیت تعویض دنده در این کلاس برخوردار خواهد شد. قوی‌ترین پیشرانه‌ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده، ۲ لیتری توربوشارژردار به قدرت ۲۴۷ اسب بخار است.

اپل اینسیگنیا

در این خودرو از سیستم چهارچرخ محرک هوشمند نیز استفاده خواهد شد که از دو کلاچ چندصفحه‌ای استفاده می‌کند که در داخل دیفرانسیل عقب قرار داده شده‌اند و برای این خودرو قابلیت تغییر بردار گشتاور را به‌صورت هوشمند فراهم می‌کنند. شاسی FlexRide بازنگری شده‌ی این خودرو دارای سه نوع حالت رانندگی استاندارد، اسپرت و تور است و سیستم (Drive Mode Control) نیز در این خودرو به‌صورت آپشن موجود است که می‌تواند به‌صورت پیوسته و با استفاده از آنالیز کردن شرایط خودرو، حالت‌های رانندگی را تغییر دهد.

اپل اینسیگنیا

اپل رونمایی کامل و جامع از این خودرو را برای نمایشگاه خودروی ژنو در ماه مارس برنامه‌ریزی کرده است. در این نمایشگاه، جنرال موتورز از مدل‌ سدان چهار در بیوک رگال با کد نام MY2018 و همچنین مدل جدید هولدن کومودور رونمایی خواهد کرد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات