اینتل احتمالا از فناوری های AMD در واحد پردازش گرافیکی تراشه هایش استفاده می‌کند

پنج‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده‌های گرافیکی مجتمع اینتل برای انجام کارهای روزمره و ساده طراحی شده‌اند. اما ظاهرا اینتل قصد دارد از فناوری‌های گرافیکی رادئون AMD در تراشه‌هایش بهره ببرد.
تبلیغات

امروزه پردازنده‌های گرافیکی به واحدهای پردازشی مجتمع اینتل یا پردازنده‌ی مجزای انویدیا یا ای‌ام‌دی خلاصه می‌شوند‌. پردازنده‌های مجتمع اینتل برای اجرای سیستم عامل، نرم‌افزارها و بازی‌های سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند و پردازنده‌های گرافیکی مجزا نیز به‌منظور اجرای بازی‌های سنگین و نرم‌افزارهای تخصصی به کار گرفته می‌شوند.

تا به امروز راه‌حل‌های موجود به‌خوبی پاسخگو بوده‌اند. برای مثال می‌توانید لپ‌تاپی با شارژدهی باتری زیاد مجهز به کارت‌های گرافیکی مجتمع اینتل را خریداری کنید یا اینکه پردازنده‌ی گرافیکی مجزایی روی لپ‌تاپ خود برای انجام کارهای سنگین تعبیه کنید. حتی می‌توانید لپ‌تاپی تهیه کنید که با توجه به کاری که انجام می‌دهید، بین پردازنده‌ی گرافیکی مجزا و مجتمع سوییچ کند. اما شایعات جدید خبر از مذاکره‌ی اینتل با ای‌ام‌دی برای خرید گواهی‌های لازم به‌منظور استفاده از فناوری گرافیکی رادئون ای‌ام‌دی در واحدهای پردازشی اینتل می‌دهند. البته این موضوع در حد شایعه است و تنها از سوی یک منبع تائید شده است.

البته از این خبر می‌توان برداشت‌های دیگری نیز کرد؛ چرا که در آن، تنها به واحدهای پردازشی گرافیکی و توافق بین اینتل و ای‌ام‌دی اشاره شده است. ممکن است توافقنامه‌ی امضاشده بین ای‌ام‌دی و اینتل تنها برای جلوگیری از دعواهای پتنتی بوده باشد چرا که اینتل قراردادی مشابه با انویدیا نیز دارد.

اما موضوع مهم این است که اگر واحد‌های پردازش گرافیکی مجتمع اینتل قوی‌تر شوند، فروش کارت‌های گرافیکی مجزا به‌خصوص در لپ‌تاپ‌ها به‌شدت دچار افت می‌شود. البته تا زمان اعلام رسمی این قرارداد از سوی اینتل و ای‌ام‌دی نمی‌توان در مورد صحت این شایعه اظهار نظر کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات