مجموع درآمد اپل و اسپاتیفای از استریم موسیقی در یک سال ۷ میلیارد دلار بوده است

پنج‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار گزارش اپل در مورد تعداد مشترکان اپل موزیک، برآوردها نشان از این دارد که دو سرویس اسپاتیفای و اپل موزیک در یک سال ۷ میلیارد دلار درآمدزایی کرده‌‌اند.
تبلیغات

پس از آنکه اپل با آیتونز تجربه‌ی جدیدی از خرید و گوش دادن به موسیقی برای کاربران ایجاد کرد، سرویس‌های استریم موسیقی متولد شدند. اسپاتیفای به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران این نوع سرویس‌دهی، موفق شده است بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر را به‌سوی خود جلب کند، حال آنکه تنها ۴۰ میلیون نفر از مجموع کاربران این سرویس به‌صورت ماهیانه، اشتراک تعیین‌شده را پرداخت می‌کنند.

اپل نیز ساعاتی پیش آخرین آمار مربوط به تعداد کاربران سرویس اپل موزیک را منتشر کرد که نشان از عضویت ۲۰ میلیون کاربر در این سرویس دارد. با در دست بودن این اطلاعات، برآوردهای اخیر نشان از این دارد که این دو سرویس استریم موسیقی در ۱۲ ماه بیش از ۷ میلیارد دلار به جیب زده‌اند. با در نظر گرفتن مجموع کاربران این دو سرویس که بیش از ۶۰ میلیون نفر است و احتساب میانگین اشتراک ماهیانه ۱۰ دلار؛ مجموع درآمد اپل موزیک و اسپاتیفای بیش از ۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

به‌طور حتم در صورت عرضه‌ی اولیه سهام اسپاتیفای و ورود این کمپانی به تالار بورس، می‌توان آمار روشن‌تری از درآمد اسپاتیفای به دست آورد.

تصور عموم کارشناسان این بود که سرویس‌های استریم موسیقی آینده‌ی روشنی ندارند و شاید حتی نتوان چند ده میلیون کاربر را یافت که سالانه ۱۲۰ دلار برای شنیدن موسیقی خرج کنند، حال آنکه رفته‌رفته دسترسی به موسیقی به‌صورت آنلاین آسان‌تر می‌شود. البته انتظار نمی‌رود صنعت موسیقی آنلاین به روزهای خوب خود در سال ۱۹۹۹ بازگردد. در این سال سرویس‌هایی نظیر نپستر، بازاری ۴۰ میلیارد دلاری در سطح جهان ایجاد کرده بودند و از آن درآمدزایی می‌کردند. دلیل اصلی این موضوع را باید آسان‌تر شدن دانلود موسیقی به‌صورت آنلاین و همچنین عرضه‌ی سرویس‌هایی نظیر اپل موزیک و اسپاتیفای خواند که با هزینه‌ی اشتراک ماهیانه ۱۰ دلار سرویس‌دهی می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات