نستله میزان قند شکلات هایش را کاهش می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت نستله یکی از تولیدکنندگان معروف مواد غذایی است که با ارائه‌ی راهکاری قصد دارد تا شکر محصولات خود را کاهش دهد.
تبلیغات

شرکت نستله به‌تازگی ادعا کرده است که می‌تواند ۴۰ درصد از مقدار شکر شکلات‌هایش را کاهش دهد، بدون این‌که تغییری در طعم و مزه‌ی آن‌ها احساس شود. این شرکت مواد غذایی سوئیسی که تولیدکننده‌ی شکلات‌هایی چون کیت کت، آئرو و یورکی است، به راهکاری دست پیدا کرده است که می‌تواند ساختار شکر را به شکل متفاوتی در محصولاتش تغییر دهد. در روند جدید، شکر موجود در شکلات، سریع‌تر در بزاق دهان حل می‌شود و به همین دلیل زبان، میزان شکر کمتر را با همان طعم قبلی احساس می‌کند.

نستله قصد دارد با پتنت کردن این فرآیند که توسط پژوهشگران این شرکت اثبات شده است، کاهش قابل توجهی در میزان شکر محصولات خود ایجاد کند. از آنجا که شکر تأثیرات نامطلوبی بر امراض چاقی دارد، سرویس سلامتی همگانی NHS پیش از این از تولیدکنندگان مواد غذایی خواسته بود شکر محصولات خود را کاهش دهند.

در سال ۲۰۱۴ حرکتی صورت گرفت که هدف آن، تشویق دولت و تولیدکنندگان مواد غذایی برای کاهش ۳۰ درصدی شکر محصولات بود.

 در این زمینه، نستله راهکار خود را به‌صورت عمومی اعلام کرد و انتظار می‌رود این روند بتواند نتایج سودمندی برای این شرکت، همراه داشته باشد. بنابراین قرار است از سال ۲۰۱۸ از نوعی شکر سریع حل شونده در محصولات شیرین نستله استفاده شود. در حال حاضر یک شکلات چهارانگشتی کیت کت ۲۳.۸ گرم شکر، یک شکلات ساده (شیری) یورکی ۲۶.۹ گرم شکر و یک قرص نعناع آئرو ۲۴.۹ گرم شکر دارد. اگر این مقدار شکر تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کند مقادیر جدید، ۱۴.۳، ۱۶.۱ و ۱۴.۹ گرم خواهند بود.

بنا به توصیه‌ی متخصصان رسمی سازمان تغذیه‌ی بریتانیا، مقدار شکر رژیمی نباید بیش از ۵ درصد کالری مصرفی روزانه باشد. این مقدار معادل ۳۰ گرم شکر است که افراد یازده سال به بالا باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

نمودارهای مصرف شکر در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ نشان داده است متوسط مصرف شکر در گروه‌های سنی بین ۴ تا ۱۰ سال ۱۳.۴ درصد، بین ۱۱ و ۱۸ سال، ۱۲.۳ درصد، زیر ۶۵ سال، ۱۲.۳ درصد و بالای ۶۵ سال معادل ۱۱.۱ درصد است.

استفان کاتسیکاس، مدیر بخش فناوری نستله گفته است:

این نوآوری با الهام از طبیعت، می‌تواند مقدار شکر مورد استفاده در محصولات شیرین شرکت را تا ۴۰ درصد کاهش دهد. پژوهشگران ما موفق شده‌اند راهکار کاملا جدیدی در استفاده از این ماده‌ی غذایی ارائه دهند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات