نظرسنجی مایکروسافت از زنان محقق برای پیش بینی آینده فناوری تا سال ۲۰۲۷

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در یک نظرسنجی، زنان محقق را در مورد آینده‌ی فناوری طی سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۷ مورد سؤال قرار داده که نتایج بسیار جالبی به دست آمده است.
تبلیغات

مایکروسافت با برگزاری یک نظرسنجی، از خانم‌های محقق خواسته است در مورد آینده‌ی فناوری پیش‌بینی کنند و آن‌ها اظهارنظرهای جالبی در مورد آینده ارائه کرده‌اند. ردموندی‌ها نظرسنجی خود را در میان ۱۷ محقق خود برای پیش‌بینی اتفاقاتی که احتمالا طی سال ۲۰۱۷ و تا سال ۲۰۲۷ روی خواهد داد، انجام داده‌اند. از جمله‌ی مواردی که این محققان به آن‌ها اشاره‌ کرده‌اند، باید به حوزه‌هایی نظیر پردازش طبیعی زبان‌ها، یادگیری ماشین، واقعیت مجازی و ... اشاره کرد. برای مشاهده‌ی نتایج به‌صورت کامل می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

در مورد واقعیت مجازی، مار گونزالز فرانکو معتقد است دریافت و ثبت داده‌های حرکت اعضای بدن در سال ۲۰۱۷ میلادی پیشرفت بسیار زیادی را تجربه خواهد کرد و پیشرفت‌های انجام‌شده در یک دهه‌ی آینده به‌اندازه‌ای خواهد بود که می‌توان تعامل با دنیای مجازی را از طریق موتورهای هپتیک به انسان منتقل کرد و از این طریق دنیای مجازی را با واقعیت پیوند داد. همچنین با افزایش دقت سنسور‌ها، کوچک‌ترین حرکات به دقیق‌ترین شکل ممکن به دنیای مجازی انتقال خواهد یافت.

سوزان دومِیس، یکی از دانشمندان مایکروسافت معتقد است یادگیری ماشین طی سال ۲۰۱۷ منجر به بهبود هر چه بیشتر نتایج جستجو خواهد شد. به اعتقاد وی در سال ۲۰۲۷ دیگر خبری از کادر جستجو نخواهد بود. دومِیس انتظار دارد مفهوم جستجو تا سال ۲۰۲۷ دچار انقلاب شود و جستجو به مفهومی که در همه جا حضور دارد و در همه‌ی گجت‌ها تعبیه شده است، تبدیل شود. دومِیس با اشاره به دستیارهای صوتی هوشمند که جستجو از طریق صوت را در گوشی‌های هوشمند فراهم آورده‌اند، به این نکته اشاره می‌کند که طی یک دهه‌ی آینده می‌توان جستجو را با استفاده از فایل‌های صوتی، ویدیویی و همین‌طور تصویر انجام داد. وی همچنین می‌گوید جستجو در حال حاضر به نتایجی محدود شده است که به محتوا، محل و موجودیت‌های کنونی اشاره می‌کنند. درواقع موتورهای جستجو بدون اشاره‌ی کاربر تنها به نتایج نمایش داده‌شده در بازه‌ی حال اشاره می‌کنند.

آستا روزوی، یکی دیگر از محققان مایکروسافت است که گسترش به‌کارگیری هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۷ را بین کشاورزان عنوان می‌کند. وی با اشاره به گرم شدن کره‌ی زمین، اعلام کرد تا سال ۲۰۲۷، کشاورزان برای افزایش بهره‌وری کشاورزی از هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد تا با وجود تغییرات دما و خشک‌سالی بتوانند همچنان به پرورش محصولات کشاورزی ادامه دهند. پرورش محصولات با حداقل انرژی نظیر کاشت به‌صورت عمودی برای بالا بردن راندمان امری ضروری است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات