۵ واقعیت در مورد ال جی که از آن‌ها بی‌خبر هستید

سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
ال‌جی یکی از برندهای کره‌ای است که در صنایع مختلف فعالیت می‌کند. امروز ۵ واقعیت از این کمپانی را برایتان بازگو می‌کنیم که شاید از آن‌ها خبر نداشتید.
تبلیغات

سامسونگ مشهورترین شرکت در کره‌ جنوبی است، اما همواره رقیب سرسخت دیگری چون ال‌جی به دنبال آن بوده است. هر دو کمپانی کره‌ای نه‌تنها در کشور خود بلکه در سطح دنیا به رقابت می‌پردازند و سطح کاری آن‌ها به بخش‌های مختلف توسعه یافته است.

در ادامه قصد دارید ۵ واقعیت در مورد ال‌جی برای شما بازگو کنیم که شاید تا امروز از آنها بی‌خبر بودید.

۱- نام ال‌جی انعکاس تاریخچه‌ی تجارت آن‌ها است

نیازی نیست بگوییم که LG یک نام مخفف است. اما واقعا ال‌جی به چه معنا است؟ خود این نام به‌تنهایی انعکاس‌دهنده‌ی تاریخچه‌ی فعالیت این برند است. در سال ۱۹۴۷، ال‌جی به‌عنوان شعبه‌ای از محصولات شیمیایی صنعتی تأسیس شد که به‌ویژه در زمینه‌ی تولید محصولات خانگی چون Lak-Hui (با تلفظ لاکی) فعالیت می‌کرد.

در سال ۱۹۵۸، زیرمجموعه‌ی دیگری به نام Goldstar راه‌اندازی شد که به‌صورت تخصصی به تولید محصولات الکترونیکی می‌پرداخت. در واقع LG Electronics ادامه‌دهنده‌ی راهی است که گلداستار در آن زمان بنا نهاد.

ال جی

در سال ۱۹۵۵، دو کمپانی Lucky و Goldstar با یکدیگر ادغام شدند و ازآنجایی‌که این نام طولانی بود، تصمیم گرفته شد نام این برند به‌صورت مخفف باشد. LG Cable در سال ۱۹۶۹ میلادی همان Goldstar Cable بود که رسما در سال ۱۹۹۵ به LG Cable تغییر نام داد و با اینکه هنوز با این نام فعالیت می‌کند ولی از گروه ال‌جی خارج شده است.

ضمن اینکه LG با شعار Life is Good فعالیت می‌کند که به‌نوعی نام مخفف ال‌جی را با شعار «زندگی خوب است» توجیه می‌کند.

۲- مقر اصلی ال‌جی الکترونیکس در فرانکفورت آلمان است

همانند دیگر غول‌های بین‌المللی، ال‌جی نیز تصمیم گرفته است مقری در اروپا داشته باشد. در ابتدا این مقر در لندن قرار داشت؛ ولی بعدها ال‌جی تصمیم گرفت آن را به فرانکفورت منتقل کند. چندین نظریه برای این تصمیم وجود دارد، اما خروج از اتحادیه اروپا یکی از این نظریه‌ها نیست. گفته می‌شود دیگر غول‌های دنیای فناوری چون فیس‌بوک و سامسونگ در حال بررسی تغییر مقر خود به جایی خارج از انگلستان هستند.

اما چرا ال‌جی فرانکفورت را انتخاب کرد؟ یکی از دلایل کاملا واضح است؛ چرا که به گفته‌ی الیور گرومان، نایب‌رئیس ال‌جی الکترونیکس، آلمان از نظر استراتژیکی خیلی بهتر از انگلستان است. از طرف دیگر با توجه به حضور ال‌جی در بخش خودرو و تولید قطعات مختلف، حضور در بخشی که به صنعت خودروسازی مشهور است می‌تواند برای غول کره‌ای بهتر باشد. با این وجود نباید صنایع خورشیدی و خودروهای الکترونیکی را نادیده گرفت.

۳- ال‌جی شرایط خوبی ندارد!

بازار گوشی‌های هوشمند در شرایط فعلی بازیگران زیادی به خود می‌بیند و کمپانی‌های چینی، فضا را برای غول‌های کره‌ای چون سامسونگ و ال‌جی تنگ کرده‌اند؛ سامسونگ به دلیل مشکل گلکسی نوت 7 و از دست رفتن فرصت‌های زیاد زیر بار انتقادات است و ال‌جی موبایل نیز اوضاع بهتری ندارد. این شرایط زمانی بدتر می‌شود که بدانیم هیچ اتفاق جدی یا نکته‌ی خاصی پیرامون محصولات ال‌جی رخ نداده است.

ال جی جی 5

مدت‌ها است که ال‌جی موبایل علائمی از نگرانی و نارضایتی کاربران احساس می‌کند. نتایج جدید بی‌شک نسبت به گذشته بدتر شده‌اند؛ به‌عنوان مثال می‌توان به درآمد فروش ۱۹.۹ میلیارد دلاری اشاره کرد که نسبت به دوره‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۵، حدود ۲۳ درصد کاهش دارد. بدتر این است که میزان فروش محصولات ال‌جی در کره جنوبی ۴۱ درصد افت کرده است. با اینکه ال‌جی جی 5 گوشی متفاوتی بود ولی هیچ‌گاه نتوانست به تجارت ال‌جی کمک زیادی کند.

۴- کره‌ جنوبی حکمران بازار تلویزیون است، ولی ال‌جی توانسته است به جایگاه دوم برسد

برندهای مختلفی بازار تلویزیون دنیا را در اختیار دارند و بی‌شک سامسونگ و ال‌جی در رهبری بازار نقش بسزایی ایفا می‌کنند. در سال ۲۰۱۵، سامسونگ ۲۱ درصد از سهم بازار تلویزیون را در اختیار داشت و سهم ال‌جی ۱۲.۶ درصد بود. اختلاف این دو غول کره‌ای کاملا مشخص است و سونی با ۶.۵ درصد از سهم بازار پشت سر رقبای کره‌ای خود قرار دارد.

بهترین تلویزیون OLED

البته این آمار و ارقام خیلی قابل توجه نیست. چرا که می‌دانیم سامسونگ به سطحی برگشته است که سال ۲۰۱۳ در آن قرار داشت و وضعیت ال‌جی نیز حتی بدتر است. خیلی نمی‌توان منتظر اتفاق خوشایندی برای ال‌جی بود. با اینکه در سال ۲۰۱۶ اوضاع کمی بهتر شده است اما رقبای چینی و ژاپنی مانند سونی، پاناسونیک، توشیبا و... نیز قصد دارند جایگاه خود را بالا ببرند.

واقعیت این است که ال‌جی حال خوبی ندارد و نمی‌تواند حکمران بازار گوشی‌های هوشمند و تلویزیون باشد.

۵- هنوز رابطه‌ی ال‌جی و سونی شکرآب است!

استفاده یا بهتر بگوییم سرقت پتنت‌ و لایسنس‌ در بین غول‌های فناوری موضوع جدیدی نیست. کمپانی سونی اواخر سال ۲۰۱۰ ال‌جی را به ۷ مورد سرقت متهم کرد، ولی این غول ژاپنی هیچ‌گاه نتوانست کار خاصی انجام دهد؛ چرا که خودش از سوی غول کره‌ای مورد اتهام قرار گرفت. سال ۲۰۱۱، ال‌جی شکوائیه‌ای علیه سونی تنظیم کرد و مدعی شد سونی لایسنس تلویزیون‌ها و پخش‌کننده‌های بلوری ال‌جی را سرقت کرده است. از آنجا که این پخش‌‌کننده‌ها در پلی‌استیشن ۳ استفاده شده بود، شرایط بدتر از قبل شد.

PS3 Slim

به همین دلیل فروش پلی‌استیشن ۳ در برخی کشورها ممنوع شد. سرانجام این دو غول فناوری به توافق رسیدند و فروش و عرضه‌ی پلی‌استیشن ۳ از سر گرفته شد.

اگر واقعیت دیگری در مورد ال‌جی می‌دانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات