تماشا کنید: سامسونگ از واقعیت مجازی برای مقابله با ترس استفاده می‌کند

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ قصد دارد با استفاده از واقعیت مجازی درمانی، بر ترس افراد غلبه کند.
تبلیغات

ترس از ارتفاع، تاریکی یا سخنرانی در جمع، از جمله مشکلاتی هستند که افراد زیادی را در سراسر دنیا آزار می‌دهند. حالا سامسونگِ کانادا قصد دارد با برگزاری یک کمپین تبلیغاتی با هشتگ #BeFearless یا «نترس باشیم»، نه‌تنها به فروش بیشتر هدست واقعیت مجازی Gear VR و گوشی گلکسی اس 7 کمک کند، بلکه بتواند در غلبه‌ی افراد بر ترس از ارتفاع و سخنرانی در انظار عمومی نقش مفیدی داشته باشد. البته برخی معتقدند سامسونگ بیشتر تمایل دارد بر ترس مشتریان برای پول خرج کردن و خرید محصولات این کمپانی چیره شود!

قرار است واقعیت مجازی درمانی ابتدا با اتفاقاتی چون بالا رفتن با آسانسور شیشه‌ای شروع شود که ترس کمتری دارد و رفته‌رفته شرکت‌کنندگان این طرح در رویدادهای ترسناک‌تری چون رانندگی در مسیر پرتگاه قرار می‌گیرند. آن‌هایی که از سخنرانی در جمع هراس دارند نیز با استفاده از ماژول واقعیت مجازی در سخنرانی‌های مجازی، مصاحبه‌ی شغلی یا مسابقه‌ی خوانندگی شرکت می‌کنند.

ماژول‌های مورد نیاز این برنامه رایگان است و تا امروز این برنامه در اروپا، روسیه و امارات با موفقیت انجام شده است. سامسونگ انتظار دارد در آینده ۸ کشور دیگر به این برنامه اضافه شوند. ایده‌ی این برنامه به این صورت است که وقتی شخصی از قرارگیری در موقعیت مشخص هراس دارد، برای غلبه بر ترس خود باید مداوم در این موقعیت قرار گیرد.

مارک چایلدز، مدیر بازاریابی سامسونگ در کانادا می‌گوید:

ما به‌عنوان بخشی از هدف خود برای ایجاد تفاوت در زندگی‌های متصل امروزی، بر این باور هستیم که نوآوری پشت کمپین #BeFearless می‌تواند باعث شود بسیاری از ما بر ترس‌های خود غلبه کنیم. امیدواریم این کار ما الهام‌بخش بسیاری از مردم کانادا شود تا بتوانند یک حرکت جهانی را تجربه کنند. بعد از موفقیت‌های این طرح در اروپا، روسیه و امارات، مفتخریم اعلام کنیم که هشت کشور دیگر نیز به این پروژه اضافه خواهند شد تا مردم بیشتری از پتانسیل این روش درمانی باخبر شوند.

هر ماژول یا برنامه‌ی این طرح که با همکاری فیس‌بوک و آکیولس طراحی شده است، به مدت چهار هفته اجرا می‌شود و برای آن به استفاده‌ی هم‌زمان از گیر وی‌آر و گلکسی اس 7 سامسونگ نیاز دارید. در واقع با کلیک بر لینک منبع و اعلام ترس خود از ارتفاع یا سخنرانی عمومی می‌توانید برنده‌ی یک گلکسی اس 7 و گیر وی‌آر شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات