توییتر، توسعه دهنده اپلیکیشن Yes را تصاحب کرد

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
توییتر، توسعه‌‌دهنده‌ی اپلیکیشن Yes را برای تشویق کاربران به منظور ارتباط بیشتر با یکدیگر حول یک اتفاق و گردهمایی آنلاین تصاحب کرد.
تبلیغات

توییتر توسعه‌‌دهنده‌ی اپلیکیشن Yes را برای افزایش ارتباط بین کاربرانش تصاحب کرد. این دو کمپانی جزئیاتی در مورد شرایط خرید ارائه نکرده‌اند؛ ولی بر اساس شنیده‌ها فعالیت دو اپلیکیشن توسعه‌یافته توسط این کمپانی که Frenzy و WYD نام دارند، در هفته‌های آینده متوقف خواهد شد.

Yes با انتشار پستی در وبلاگ رسمی خود در خصوص رفتن به زیر پرچم توییتر چنین اظهار نظر کرده است:

تیم ما همواره توییتر را تحسین کرده است. توییتر سرویسی است که تمام جهان را به هم نزدیک‌تر می‌کند. از انتخابات تا انقلاب، از المپیک ورزشی تا رویدادهای هنری، توییتر نقش ارتباطی خود را برای رویدادهای جهانی ایفا می‌کند. توییتر همچنین از علاقه‌ی خود برای گسترش دامنه‌ی فعالیت محصولات ما سخن گفته است.

کمپانی یِس توسط کیث کولمن مدیر سابق محصولات گوگل در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد. هدف این کمپانی توسعه‌ی اپلیکیشن‌هایی است که بتواند کاربران را در دنیای واقعی و از راه دور به هم متصل کند. در صورتی که راهکار‌های توسعه‌یافته توسط کمپانی یس کاربردی باشد، استفاده از این اپلیکیشن‌ها در راستای اهداف توییتر که ارتباط بیشتر کاربران برای تبادل نظر روی موضوعات خاص است، می‌تواند بسیار راهگشا باشد. از جمله‌ی موضوعات مورد بحث باید به ورزش، سیاست و سایر موارد جذاب اشاره کرد.

در میان اپلیکیشن‌های توسعه‌یافته توسط Yes باید به Frenzy اشاره کرد که امکان برنامه‌ریزی بین دوستان را ممکن می‌کند. برقراری ارتباط بین کاربران مختلف برای برنامه‌ریزی، هدفی است که سایر سرویس‌ها نظیر فیس‌بوک، سوارم و های‌لایت نیز به دنبال آن هستند. هدف از توسعه‌ی این اپلیکیشن‌ها ایجاد ابزار‌هایی برای تسهیل فرآیند برنامه‌ریزی برای یک گردهمایی در چند ثانیه است که با بهره‌گیری از آن می‌توان خیل عظیمی از کاربران را مطلع کرد. این کمپانی اپلیکیشن‌های دیگری غیر از Frenzy  نیز دارد که از جمله‌ی آن باید به WYD، Heyo و Let's Play اشاره کرد.

هنوز مشخص نیست آیا تمام کارکنان Yes راهی توییتر خواهند شد یا خیر، ولی کولمن به‌عنوان قائم‌مقام محصولات در توییتر به کار ادامه خواهد داد. همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، کولمن چنین سمتی را قبل از این هم در گوگل عهده‌دار بوده است که طی دوران فعالیتش محصولاتی نظیر جیمیل، اینباکس، جی‌چت و سایر سرویس‌های گوگل طی ده سال توسعه یافتند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات