BPMS فقط خرید یک بستر یا نرم افزار نیست

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
در چند دهه اخیر، در کشورهای پیشرفته و در سازمان‌های بزرگ، بحث فرآیند‌ها، تفکر فرآیندی و ترسیم Process Map کلی، مورد نظر مهندسین تحلیل سیستم بوده است.
تبلیغات

صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات تا قبل از ظهور فناوری جدید مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM)، از ارائه بستر و راه حلی جامع و شایسته برای تحلیل، تعریف، اجرا، کنترل، بهسازی و توسعه فرآیندهای سازمانی ناتوان بوده است.

  • آیا از سر و کله زدن با کوهی از کاغذ در کسب و کار خود، که به نظر می رسد هرگز تمامی ندارد، خسته شده اید؟
  • آیا می‌توانید فرآیند ها را با نیاز های واقعی کسب و کارتان تطابق دهید؟
  • آیا می‌توانید حجم، هزینه و کیفیت خدمات سازمان خود را اندازه گیری کنید؟
  • آیا می‌توانید اعمال سلیقه افراد در فرآیند ها و تصمیم گیری ها را از بین ببرید؟
  • آیا به دنبال ابزاری برای سازماندهی کسب و کار خود در زمینه کنترل قوانین و پایش فرآیند های خود هستید؟
  • آیا به استفاده بهینه از سیستم های موجود و همین طور توسعه حوزه نرم افزار های جدید می اندیشید؟
  • آیا به دنبال ابزاری برای افزایش راندمان و سرعت انجام کار و کاهش هزینه هستید؟

سیستم‌های مبتنی بر BPM، تقریبا از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد و به جایگزینی سیستم‌هایERP و EAI و نرم افزارهای یکپارچه قدیمی و با استفاده از علوم مدیریتی TQM و  BPR ارائه شده‌اند.

BPM عملا ابزاری برای کمک به همراستاسازی یک سازمان خاص با نیازها و خواسته‌های کارکنان و مشتریان به شیوه‌ای موثرتر است. مدیریت فرآیند کسب وکار، رویکردی کلی نگر است که می‌تواند خدمات کسب وکار را به صورتی مفیدتر و کارآمدتر درآورده و همچنین برای نوآوری تلاش کند، نسبت به تغییرات منعطف باشد و به صورت کامل با تمام فرم ها و محصولات فناوری یکپارچه گردد.

تذرو

رویکرد مدیریت کسب‌وکار، BPM، ایجاد یک ارتباط قوی میان خدمات بخش‌های مختلف سازمان به یکدیگر و خدمات مشتری محور سازمان به وسیله یک ابزار تکنولوژیکی است. بنابراین نتیجه آن دستیابی به اهداف و ایجاد سطحی بالاتر از رضایت مشتری برای سازمان است.

امکان ارتباط با نرم افزارهای جزیره‌ای در سازمان‌ها در سیستم‌های مبتنی بر BPM و ایجاد یکپارچگی در بانک‌های اطلاعاتی سازمان به منظور دستیابی به گزارش های جامع و داشبوردهای مدیریتی از دیگر مشخصات بارز سیستم های مدیریت فرایند کسب وکار است.

در حالی که تمام سازمانها در تلاشند به طرق مختلف به اهدافشان دست پیدا کنند، مدیریت فرآیند کسب‌وکار دائم در تلاش است بسیاری از فرآیندهایی را که ضامن نظارتی روان بر موفقیت کسب وکار است، بهینه سازی کند.

 امروزه با یک جستجوی ساده با پکیج‌های متعددی روبرو خواهیم شد که انتخاب بهترین بسته را دشوار می‌کند.

بسته‌های مدیریت فرآیند کسب و کار متعددی در بازار وجود دارند که گاها منشاء خارجی و یا تولید داخل دارند.

صرفنظر از داخلی یا خارجی بودن سیستم مورد نظر،  سیستم های BPM دارای ۴ مولفه اصلی است:

  • متدولوژی تولید سیستم و مستندسازی
  • ابزار فناوری پویا، چابک و انعطاف‌پذیر
  • تیم منسجم ارائه دهنده خدمات مهندسی فرآیند
  • تکنولوگ و مشاور آگاه از کسب و کار

در کنار این مولفه‌های اصلی، درک صحیح مدیران و کارکنان سازمان گیرنده سیستم و کارکرد هماهنگ بخش‌های مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 انتخاب سیستم با مولفه‌های ذکر شده می‌تواند تضمین کننده استقرار موفق و کارآمد یک سیستم BPMS در سازمان باشد. در یک سازمان مدرن، میزان چابکی در درک نیازمندی‌ها و اولویت بندی انجام آنها و همچنین توانایی اعمال سریع و صحیح تغییرات با بهترین کیفیت، ملاک کارآمدی و چابکی کسب و کار Business Agility آن سازمان خواهد بود.

شرکت مهندسی تذرو افزار  با ارائه سرویس‌های مبتنی بر BPM که متکی بر مولفه‌های اصلی یادشده است، پروژه‌های کامل و موفقی را به مرحله اجرا و بهره برداری رسانده‌است.

سیستم مدیریت فرآیندهای کسب وکار شرکت تذرو افزار (Tazarv BPM Suite)  ابزار قدرتمندی جهت پیاده سازی، کنترل، بهبود و پایش مستمر فرآیندها در سازمان است.

تذرو

از جمله سرویس های تخصصی این شرکت می‌توان به مورد ذیل اشاره نمود:

  • آنالیز و پایش فرآیند های سازمانی
  • آنالیز و یکپارچه سازی سیستم های جزیره ای و امکان ارتباط با آنها
  • آنالیز اطلاعات سازمان جهت یکپارچه سازی
  • پیاده سازی سیستم فرآیندی مبتنی بر BPM
  • آموزش توسعه سیستم و انتقال تکنولوژی
  • امکان تولید سیستم بدون نیاز به برنامه نویسی (Zero Code)
  • برقراری ارتباط با Contact Center و مراکز تماس

برای مشاهده مشخصات کامل و فنی این سیستم، کاتالوگ سیستم مدیریت فرآیند های کسب و کار را ملاحظه فرمایید.

این شرکت علاوه بر ایجاد یک بستر نرم افزاری کارآمد و با استفاده از ویژگی‌های عمومی بسته BPMS، فرا روشی بومی را بر اساس متدولوژی تبیین شده ایجاد نموده و با سازماندهی تیم های مهندسی در زمینه تحلیل سیستم، طراحی و پیاده سازی و با بهره‌گیری از دانش و تجربه پروژه‌های گوناگون، موفقیت پروژه های BPMS  را تضمین می‌نماید.

تجارب حاصل شده در پروژه‌های مختلف بیانگر این واقعیت بوده که ارائه و فروش بسترهای آماده BPMS به عنوان یک Platform نرم افزاری به تنهایی تضمین‌کننده موفقیت این پروژه ها در سازمان‌ها نیست و ارائه خدمات مهندسی به جهت ارائه solution و مشخص کردن یکRoad Map مناسب، بسیار ضروری و حیاتی می باشد.

شرکت مهندسی تذرو افزار به واسطه ارائه این خدمات، توفیق آن داشته که بتواند پروژه های موفقی را مبتنی بر سیستم های BPM و در صنایع مختلف از جمله بانکداری، خودرو سازی، برق و صنعت بیمه کشور راه اندازی و عملیاتی نماید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی با محصولات دیگر شرکت می‌توانید با شماره خط ویژه 23033000-021 واحد بازرگانی تماس حاصل فرموده و درخواست و نظرات خود را با مهندسان فروش شرکت مطرح فرموده و یا به وب سایت شرکت تذرو افزار مراجعه نمایید.

تذرو

شما چیزی را می‌توانید مدیریت کنید که بتوانید کنترل کنید و چیزی را می‌توانید کنترل کنید که بتوانید اندازه گیری کنید. (لرد کلوین)

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات