قدرتمندترین تصاویر سال خبرگزاری رویترز (بخش اول)

یک‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
به رسم هر سال، در روزهای آغازین سال ۲۰۱۷ به سراغ معروف‌ترین مسابقات و دیگر رویدادهای دنیای عکاسی می‌رویم و بهترین‌های سال قبل را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

در ادامه به سراغ یک خبرگزاری معروف و شناخته شده می‌رویم و دنیای تصاویر خبری را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.مقاله مرتبط:منتخبی از بهترین تصاویر خبرگزاری رویترز در طول سی سال گذشته

خبرگزاری رویترز، از جمله خبرگزاری‌های قدیمی و نام‌آشنای جهان رسانه است که بسیاری از گذشته تا‌کنون با آن همراه بوده‌اند. یک بنگاه و آژانس خبری بین‌المللی و گسترده که عکاسانش در اقصی نقاط جهان سکونت دارند و مشغول به فعالیت هستند. هرساله این عکاسان شماری از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین لحظات تاریخی را در قاب تصویر جاودانه می‌کنند. در این مقاله به سراغ فهرستی از بهترین تصاویر ثبت‌شده‌ توسط عکاسان خبری رویترز آمدیم.

گلچین بهترین‌های خبرگزاری رویترز 2016

از مناظرات ریاست جمهوری آمریکا گرفته تا المپیک ریو، همه چیز در این فهرست پیدا می‌شود. گلچینی از تصاویر ثبت‌شده توسط عکاسانی بنام و معروف که تمام سعی و کوشش خود را به کار گرفته‌اند تا در قالب هر تصویر، جهانی از ناگفته‌ها را نیز در معرض دید بیننده قرار دهند. در این مجال همراه شما عزیزان نگاهی خواهیم داشت به گلچینی از بهترین‌های این خبرگزاری در سال جاری میلادی.

۱. سرگرم شدن گاوها با یک گربه در اصطبلی در شهر کبک کانادا

۲. یک از توله خرس‌های پاندا از روی سکوی نمایش به زمین افتاده است. این سکو به‌منظور نمایش ۲۳ بچه پاندای جدیدی برپا شده است که در سال جاری میلادی در مرکز تحقیقاتی پانداها در «چنگ دو» استان سیچوان چین متولد شده‌اند.

۳. پرواز یک هواپیمای کنترل از راه دور در کالیفرنیا. این هواپیما به مناسبت هالووین به شکل یک جادوگر سوار بر جارو طراحی شده است.

۴. تصویری دردناک از «سیدا احمد باقیلی» ۱۸ ساله (Saida Ahmad Baghili) که از عوارض متعدد سوءتغذیه رنج می‌برد. در این تصویر او را نشسته بر تخت بیمارستانی واقع در شهری بندری «Houdieda» در دریای سرخ و در کشور یمن می‌بینیم. این تصویر در ۲۴ اکتبر سال ۲۰۱۶ گرفته شده است.

۵. تصویری تماشایی از یک تنبل که یک مانع ترافیک را در بزرگراهی در کشور اکوادور بغل کرده است. یک مأمور پلیسی که در حال گشت‌زنی در این بزرگراه بود، این تنبل را حین تلاش برای عبور کردن از خیابان پیدا می‌کند. بنا به گزارش‌های منتشرشده، بعد از آن‌ که دامپزشک اعلام کرد این تنبل در وضعیت جسمانی مناسبی قرار دارد، حیوان را به زیستگاه طبیعی خود بازگرداندند. 

۶. تصویری تماشایی از درخشش انوار شمالی که با نام «اُرورا بورئالیس» یا «شفق قطبی» نیز شناخته می‌شود. این تصویر در نزدیکی «بندر مک موری» در استان آلبرتای کانادا به ثبت رسیده است.

۷.  یک نوار به مچ پای «شیوانی» ۱۵ ماهه بسته شده است تا او را از دویدن به این سو و آن سو منع کند، این در حالی است که مادرش «سارتا کالارا» (Sarta Kalara) در محل کار خود در همان نزدیکی و در احمدآباد هند مشغول به کار است.

کالارا می‌گوید او هیچ انتخاب دیگری ندارد. شرایط زندگی سخت است و او و پدر شیوانی ناگزیرند هر روز برای به دست آوردن مبلغ ۲۵۰ روپیه، کار کندن گودال برای قرار دادن کابل‌های برق را انجام دهند. حدود ۴۰ میلیون کارگر ساختمانی در هند مشغول به فعالیت هستند که دست کم یک‌پنجم آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. مهاجرت فقرا به دنبال کار از یک نقطه به نقطه‌ی دیگر بر ازدحام و شلوغی شهرها افزوده و در عین حال برای احداث زیرساخت‌های شهری هم لازم است.

در نتیجه، مشاهده کودکانی همچون شیوانی امر چندان عجیبی نیست. کودکانی که میان شن و ماسه و گل غوطه‌ور هستند، در حالی که والدینشان در حال حمل آجر یا کندن گودال برای ساخت یک جاده‌ی جدید یا خانه‌های لوکس هستند.

۸. پاپ فرانسیس حین عبور از دروازه ورودی یکی از معروف‌ترین اردوگاه مرگ آلمان نازی یعنی «آشویتس». دروازه‌ای که بر فراز آن این عبارت به چشم می‌خورد: «کار کردن شما را آزاد می‌کند» (Arbeit Macht Frei)

پاپ در تاریخ ۲۹ جولای سال جاری میلادی و حین بازدید از اردوگاه‌های مرگ واقع در کشور لهستان، سری هم به آشویتس زد.

۹. پلیس در حال استفاده از فشار آب برای متفرق کردن مردم در تظاهرات است که علیه سیاست‌های خط لوله‌ی داکوتا در ۲۰ نوامبر سال ۲۰۱۶ دست به اعتراض زدند.

۱۰. مدل هندی و قربانی نجات‌یافته از حادثه‌ی اسیدپاشی «رشما قریشی» (Reshma Quereshi) در حال آماده شدن برای حضور در مراسم رونمایی کلکسیون بهار- تابستان سال ۲۰۱۷ و در جریان هفته‌ی مد نیویورک در منهتن است.

۱۱. جسد کودک یازده‌ساله «محمود براکه» حین آماده شدن برای مراسم تدفین، روی میزی گذاشته شده است. این کودک در جریان بمباران شهر اشغال‌شده‌ی دوما در «غوطه‌ی شرقی» در کشور سوریه کشته شده است. پدر او نیز سال گذشته در همین شهر و در جریان بمبارانی مشابه جان خود را از دست داد.

۱۲. یک موش بازیگوش سر خود را از درون سوراخی در ته یک سطل زباله در منطقه‌ی بروکلین نیویورک بیرون آورده است.

۱۳. یک برج انسانی جالب توجه که با نام «قلعه» (Castell) شناخته می‌شود. این برج در جریان یک مسابقه‌ی دوسالانه در شهری در اسپانیا ساخته شده است.

۱۴. قهرمان و دارنده‌ی مدال طلای پارا المپیک «اسکار پیستوریوس» (Oscar Pistorius)، در حال راه رفتن بدون استفاده از پاهای مصنوعی خود در جلسه‌ی دادگاهی است که به‌منظور استماع دادرسی قتل نامزدش «ریوا استین‌کمپ» (Reeva Steenkamp) که در سال ۲۰۱۳ رخ داد، برگزار شده است. این تصویر در تاریخ ۱۵ ماه ژوئن سال جاری و در جلسه دادگاه عالی پورتوریا در کشور آفریقای جنوبی به ثبت رسیده است.

۱۵. تصویری از یک مهاجر که در حال خوردن بیسکوئیتی در ایستگاه امدادی مهاجران است. او شانس آورده و از مرگ در سواحل لیبی نجات یافته بود.

۱۶. تصویری تماشایی از پدیده‌ی موسوم به «ابر ماه» (Supermoon) که در پس سفینه‌ی فضایی «سایوز MS-03» قابل رؤیت است. این عکس در کشور قزاقستان به ثبت رسیده است.

۱۷. زنی که در گیرودار جنگ داخلی سوریه مجروح شده است.

۱۸. نمایی جالب از مردمی که در حال عبور از مسیری کوهستانی در استان «هونان» چین هستند.

۱۹. مردی در حال بردن نان باگت فرانسوی برای مادرش است. خانه‌ی این زن در جریان بارش شدید باران در مناطقی در فرانسه و به دنبال آن جاری شدن سیل در این نواحی، دچار آب‌گرفتگی شده است.

۲۰. تصویری به‌یادماندنی از دونده‌ی جاماییکایی «اوسین بولت» (Usain Bolt) که حین مسابقه دوی صد متر در مسابقات المپیک ریو، به دوربین عکاس کانادایی «آندره دی گرس» (Andre De Grasse) نگریسته است.

۲۱. پرنده‌ای وحشت‌زده و هراسان که در حال فرار از آتش‌سوزی رخ‌داده در جنگل‌های اطراف کالیفرنیا است.

۲۲. مردی در حال تماشای شکوفه‌های گیلاس در شهر توکیوی ژاپن است، ظاهرا در این موقع از سال تمام شکوفه‌ها باز می‌شوند و جلوه‌ای زیبا دارند.

۲۳. تصویری جالب از یک گرگ. این عکس توسط دوربین‌های نصب‌شده در دهکده‌های متروکه و خالی از سکنه‌ی اطراف نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در کشور بلاروس ثبت و ضبط شده است.

۲۴. نمایی از یک سوارکار و اسبش که مشغول ارائه‌ی نمایشی زیبا و خیره‌کننده در مدرسه‌ی سوارکاری در لندن هستند.

۲۵. این بچه بابون ۲۳ روزه در حال بازی در باغ جانورشناسی است. بنا به گفته‌ی دکتر باغ وحش ظاهرا مادر این بچه به‌محض تولد، نوزادش را ترک کرده است.

به پایان نخستین بخش این مطلب رسیدیم. امیدوارم از مطالعه‌ی این مطلب، تماشا تصاویر و همراهی با ما لذت برده باشید. مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات