امکان متوقف ساختن دانلود خودکار آپدیت به ویندوز 10 اضافه خواهد شد

جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت جدیدی در نسخه بیلد سازندگان ویندوز 10، به کاربران اجازه می‌دهد دانلود و نصب بروزرسانی ویندوز 10 را برای مدتی متوقف سازند.
تبلیغات

دانلود و نصب بروزرسانی‌ها برای امنیت یک سیستم‌عامل بسیار مهم است زیرا اصولا شامل رفع باگ‌ها، پچ‌های امنیتی و موارد دیگر می‌شوند. به همین منظور مایکروسافت قابلیت بروزرسانی خودکار را به ویندوز 10 اضافه کرده است که مانع از ایجاد تأخیر در نصب پچ‌های مهم توسط کاربر می‌شود. البته یک ایراد نیز دارد و گاهی اوقات نصب آن باعث می‌شود تا کاربر برای مدت کوتاهی نتواند از رایانه‌اش استفاده کند.

این موضوع زمانی به چشم می‌آید که کار مهمی با رایانه خود داشته باشید اما به دلیل انجام پروسه بروزرسانی سیستم‌عامل، نتوانید به انجام آن برسید. حال خبر خوبی برای کسانی که با این مشکل مواجه شده‌اند، وجود دارد. به نظر می‌رسد در آینده امکانی برای کاربران مهیا خواهد شد تا بتوانند دانلود و نصب بروزرسانی‌ها را برای مدتی متوقف سازند.

قابلیت ذکرشده در آخرین نسخه بیلد سازندگان ویندوز 10 دیده شده است که می‌توانید تصویر آن را در ادامه مشاهده کنید. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا دانلود و نصب بروزرسانی‌های جدید را متوقف سازد. البته نکته‌ای که وجود دارد، تمام بروزرسانی‌ها متوقف نخواهند شد و تنها به مدت ۳۵ روز می‌توان انجام پروسه بروزرسانی را متوقف ساخت.

متوقف کردن آپدیت ویندوز 10

با این حساب کاربران می‌توانند دانلود و نصب آپدیت‌های جدید را در زمانی که از کامپیوترشان استفاده نمی‌کنند انجام دهند تا بتوانند در مواقع دیگر بدون بروز مشکلی به انجام کارهایشان بپردازند. در آخر باید به این موضوع اشاره کرد که این قابلیت در نسخه بیلد سازندگان وجود دارد و ممکن است در نسخه نهایی قرار داده نشود

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آموزش های ویندوز 10 به صفحه‌ی آموزش ویندوز 10 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات