تعریف اپل از موفقیت سریع و آسان کاملا تغییر کرده است

جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته تیم کوک از ایرپاد جدید اپل به عنوان موفقیتی سریع و آسان یاد کرده بود. این موضوع نشان می‌دهد تعریف کوپرتینونشین‌ها از این عبارت کاملا تغییر کرده است.
تبلیغات

روز گذشته تیم کوک در مصاحبه‌ای با خبرگزاری CNBC، درباره‌ی ایرپاد جدید اپل صحبت کرد و آن‌ را موفقیتی سریع و آسان دانست. با اینکه در این مصاحبه اطلاعاتی درباره‌ی جزئیات فروش و چند ماه تأخیر عرضه‌ی ایرپاد وجود ندارد، اما کوک گفته است هر تعداد که بتوانند از این ایرپادها تولید خواهند کرد.

اگر به خاطر داشته باشید یک‌بار دیگر اپل از عبارت «موفقیت سریع و آسان» استفاده کرد بود که به زمان معرفی آیپد بازمی‌گردد. اما واقعا آیپد را باید یک موفقیت سریع دانست؛ چرا که اپل توانست در هفته‌ی اول بیش از نیم میلیون دستگاه از این تبلت به فروش برساند و این آمار شامل پیش‌فروش نسخه‌ی 3G که کمی دیرتر تحویل داده شد نیست.

متأسفانه اطلاعات دقیقی از میزان فروش ایرپاد اپل در دست نیست و نمی‌توان به‌طور دقیق نسبت به ادعای تیم کوک یا نسبت به میزان فروش آیپد، قضاوت درستی داشت. اما نکته‌ی قابل توجه این است که تمامی موجودی ایرپاد اپل به‌صورت مجازی در سراسر آمریکا به فروش رفته است و در حال حاضر تقاضا برای هدفون‌های بلوتوث ۱۷۰ دلاری اپل بالا است. گفته می‌شود برخی از فروشگاه‌ها شاید چیزی در حدود ۸ جفت هدفون برای فروش دارند و قطعا نمی‌توان وضعیت فروش ایرپاد اپل را با شرایطی که بعد از عرضه‌ی آیفون یا آیپد رخ داد، مقایسه کرد.

حتی اگر میزان فروش ایرپاد جدید به میزانی باورنکردنی رسیده باشد، همچنان استفاده از عبارت موفقیت سریع و آسان کمی غیرمنطقی است. اپل ماه سپتامبر از ایرپاد خود در کنار گوشی آیفون 7 رونمایی کرد و با اینکه قرار بود این هدفون‌ ماه اکتبر عرضه شود، ولی با چند بار تأخیر این زمان به تعطیلات کریسمس موکول  شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات