هوش مصنوعی مایکروسافت تصاویر را برای افراد نابینا توصیف می‌کند

شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در حال توسعه هوش مصنوعی است که بتواند تصاویر موجود در ورد و پاورپوینت را تحلیل کند و توصیفی در مورد تصاویر ارائه دهد.
تبلیغات

اگر نگاهی کلی به تکنولوژی هوش مصنوعی بیندازیم سرعت ورود این تکنولوژی به زندگی مردم عادی بسیار کم، اما پایدار است که برای مثال می‌توان به دستیارهای دیجیتال اشاره کرد؛ اما باید اذعان کرد که این تکنولوژی به‌سرعت در زندگی افرادی که دارای معلولیت هستند، در حال رخنه است.

انجام بعضی از کارها برای این افراد که دارای شرایط استثنایی هستند، سخت یا غیرممکن است و تکنولوژی هوش مصنوعی می‌تواند به آن‌ها کمک کند. برای مثال هوش مصنوعی مایکروسافت به کاربران نابینا کمک می‌کند در اپلیکیشن‌های آفیس مانند ورد و پاورپوینت، توصیفی در مورد تصاویر موجود بشنوند.

در این هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌، شرح‌هایی به نام آلت تکست (Alt text) برای تصاویر تهیه می‌شود تا کاربران نابینا در کنار شنیدن متن فایل ورد یا پاورپوینت، در مورد تصاویر نیز اطلاعاتی به دست آورند.

مایکروسافت به لطف سرویس ادراکی بینایی رایانه‌ای خود توانسته است به این امر مهم دست یابد. این سرویس از شبکه‌های عصبی که با تکنیک‌های یادگیری عمیق آموزش دیده‌اند، استفاده می‌کند تا بتواند محتویات داخل تصاویر را توصیف کند. تیم آفیس 365 در پست بلاگی نوشته است:

ما برای تصاویر شما به‌صورت خودکار، آلت تکست پیشنهاد خواهیم داد. به لطف تکنولوژی یادگیری ماشینی؛ هرچه کاربران بیشتری از این سرویس استفاده کنند، پیشرفت آن نیز بیشتر خواهد شد و به شما در کمتر کردن زمان مورد نیاز برای تهیه یک پرزنتیشن باکیفیت و قدرتمند کمک شایانی خواهد کرد.

مایکروسافت اعلام کرده است این تکنولوژی برای مشترکان سرویس آفیس 365 از سال آینده در دسترس قرار خواهد گرفت و می‌توانند از این هوش مصنوعی در آفیس و پاورپوینت استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات