جزئیات مربوط به تراشه اکسینوس 8895 سامسونگ فاش شد

پنج‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در حال کار روی تراشه‌ی جدید اختصاصی خود با نام اکسینوس 8895 است. حال جزئیات مربوط به مشخصات فنی این تراشه فاش شده است.
تبلیغات

سامسونگ علاوه بر اینکه تراشه‌هایی را برای کمپانی‌های اپل و کوالکام تولید می‌کند، تراشه‌ی اختصاصی خود را نیز توسعه می‌دهد. در کنار اسنپدراگون ۸۳۵ که توسط سامسونگ براساس لیتوگرافی ۱۰ نانومتری و فرآیند FinFET توسعه داده می‌شود، این کمپانی تراشه‌ی اختصاصی اکسینوس خود را نیز در دست توسعه دارد. براساس اطلاعات ارائه شده اکسینوس ۸۸۹۵ را نیز در دست توسعه دارد که براساس لیتوگرافی ۱۰ نانومتری تولید می‌شود. ساعاتی پیش جزئیات مربوط به این تراشه فاش شده که مشخصات فنی تراشه‌ی جدید سامسونگ را نشان می‌دهد.

اکسینوس ۸۸۹۵ در دو نسخه راهی بازار خواهد شد که شامل اکسینوس 8895M و اکسینوس 8895V است. تفاوت بین دو نسخه‌ی تراشه‌ی سامسونگ در فرکانس پردازشی و همچنین پردازنده‌ی گرافیکی است که در این تراشه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که 8895M دارای فرکانس پردازشی ۲.۵ گیگاهرتزی بوده و از پردازنده‌ی گرافیکی G71 MO20 بهره خواهد برد، حال آنکه اکسینوس 8895V از فرکانس پردازشی ۲.۳ گیگاهرتزی بهره برده و پردازنده‌ی گرافیکی آن نیز G71 MP18 خواهد بود.

تراشه اکسینوس 8895

در تراشه‌های اکسینوس سامسونگ از ترکیب هسته‌های پردازشی Mongoose M2 و Cortex A53 بهره گرفته شده است. ضمنا هر دو نسخه‌ی تراشه‌ی سامسونگ از فرکانس ۵۵۰ مگاهرتزی بهره می‌برند. اکسینوس 8895 همچنین از ارتباط Cat. 12LTE در کنار نمایشگرهای 4K، حافظه‌ی UFS 2.1 پشتیبانی می‌کند، حال آنکه این تراشه از ارتباط CDMA پشتیبانی نمی‌کند.

انتظار می‌رود اکسینوس 8895 نیز به همراه گلکسی اس ۸ در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی راهی بازار خواهد شد، از این‌رو انتظار می‌رود همچون همیشه گلکسی اس ۸ سامسونگ با دو تراشه اکسینوس 8895 و اسنپدراگون ۸۳۵ راهی بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات