گزارشی بر خلاف نظر مردم؛ رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو افزایش یافت
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر ۶ ماه یکبار، میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش شرکتهای خودرویی را منتشر میکند؛ بنابراین طبق روال گذشته، گزارش مربوط به رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو در ۶ ماههی نخست از سال ۹۵ بهتازگی منتشر شده است.
بنا بر اعداد و ارقام اعلامشده در این گزارش، میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو نسبت به دورهی گذشته (ششماههی دوم سال ۹۴)، افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که روز به روز به تعداد مشتریان ناراضی از سطح خدمات پس از فروش خودرو در کشور افزوده میشود.
صفهای طولانی پشت در مراکز خدمات پس از فروش خودرو، پاسخگویی نامناسب، مراجعهی چندباره به مراکز خدمات پس از فروش و نبود لوازم قطعات یدکی خودرو در ماهها و سالهای گذشته، نشان میدهد که کیفیت خدمات پس از فروش کاهش یافته است و روز به روز به نارضایتی مشتریان شرکتهای خودرویی داخل کشور افزوده میشود.
نکتهی جالب در این میان کسب نمرهی میانگین ۶۸۳، ۶۸۵ و ۶۹۱ در سه دورهی اخیر (از ابتدای سال ۹۴ تا انتهای شهریور ۹۵) است که نشان میدهد، مشتریان رضایت بیش از ۶۸ درصدی نسبت به خدمات پس از فروش دارند، در حالی که یک نظرسنجی میدانی ساده میتواند این اعداد را رد کند؛ بالاترین امتیاز رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو ۱۰۰۰ است.
جدول رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش شرکتهای خودرویی با بیش از ۱۰ نمایندگی:
رتبه | شرکت اصلی | خدمات پس از فروش | برندها | امتیاز رضایتمندی مشتریان |
---|---|---|---|---|
۱ | ایرتویا | ایرتویا | تویوتا | ۷۶۷ |
۲ | اطلس خودرو | اطلس خودرو | کیا | ۷۴۲ |
۳ | آسان موتور | آسان موتور | هیوندای | ۷۳۵ |
۴ | آرین موتور پویا | آرین موتور پویا | میتسوبیشی | ۷۲۷ |
۵ | ایران خودرو | ایساکو | ایران خودرو، پژو، رنو، سوزوکی | ۷۱۱ |
۶ | مدیا موتورز | مدیاقشم | امجی | ۷۱۱ |
۷ | بهمن موتور | مزدا یدک | مزدا، فاو | ۷۱۰ |
۸ | پارس خودرو | سایپا یدک | رنو، نیسان، برلیانس | ۶۸۱ |
۹ | راین | پرستو آبی ارگ | هیوندای، ولیکس | ۶۷۵ |
۱۰ | مدیران خودرو | مدیران خودرو | چری(امویام) | ۶۶۹ |
۱۱ | رامک خودرو | رامک یدک | سانگ یانگ | ۶۶۵ |
۱۲ | سایپا | سایپا یدک | سایپا، چانگان، زوتای | ۶۶۱ |
۱۳ | کرمان موتور | بم خودرو | لیفان، جک (جیایسی) | ۶۵۸ |
میانگین رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری | ۶۹۱ |
جدول رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش شرکتهای خودرویی با کمتر از ۱۰ نمایندگی:
رتبه | شرکت اصلی | خدمات پس از فروش | برندها | امتیاز رضایتمندی مشتریان |
---|---|---|---|---|
۱ | گلرنگ موتور | گلرنگ موتور | هوندا | ۷۸۰ |
۲ | معین موتور | معین موتور | پورشه | ۷۳۸ |
۳ | پرشیا خودرو | پرشیا خودرو | بیامو | ۷۱۵ |
۴ | ستاره ایران | ستاره ایران | بنز | ۷۱۲ |
۵ | آلفا موتور | آلفا موتور | آلفا رومئو | ۷۰۱ |
۶ | نگین خودرو | نگین خودرو | رنو | ۶۹۳ |
۷ | مرتب خودرو | مرتب خودرو | ۶۶۸ | |
۸ | دیار خودرو | دیار خودرو | ۵۶۱ |
نظرات