۴۴ درصد گوشی های فعال شده در تعطلیلات کریسمس آیفون بودند

چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی گزارشی از تحقیقات فلوری آنالیتیکس منتشر شده است که به آمار دقیق تلفن‌های هوشمند فعال‌شده در تعطیلات کریسمس و مقایسه آن‌ها با سال‌های گذشته می‌پردازد.
تبلیغات

طبق مطالعاتی که فلوری آنالیتیکس انجام داده است؛ ۴۴ درصد از تلفن‌های هوشمند فعال‌شده در دوره تعطیلات کریسمس، از سری گوشی‌های هوشمند اپل بوده‌اند. در جایگاه بعدی سامسونگ قرار دارد که ۲۱ درصد از تلفن‌های فعال‌شده را به خود اختصاص داده است.

در جایگاه سوم و چهارم به ترتیب هواوی و ال‌جی با رقم ۳ و ۲ درصد از تلفن‌های هوشمند فعال‌شده قرار گرفته‌اند. البته نکته‌ی جالبی نیز وجود دارد که فلوری به آن اشاره کرده است؛ تلفن هوشمندی از هیچ‌یک از دو کمپانی ذکرشده در لیست ۳۵ گوشی برتر فعال‌شده در تعطیلات کریسمس قرار نگرفته است.

فلوری این اطلاعات را با محاسبه تلفن‌های هوشمند فعال‌شده در هفته اول شروع کریسمس به دست آورده است. بنا بر گزارش‌های فلوری آنالیتیکس، ۳۷ درصد از تلفن‌های هوشمند فعال‌شده را فبلت‌ها تشکیل می‌دهند. جالب است بدانید که فبلت‌هایی با ابعاد نمایشگر ۵ تا ۶.۹ اینچ در سال گذشته تنها ۲۷ درصد از مجموع گوشی‌های فعال‌شده را به خود اختصاص می‌دادند که اطلاعات جدید نشان از افزایش علاقه کاربران به فبلت‌ها دارد.

سال ۲۰۱۴ نیز تنها ۱۳ درصد از مجموع تلفن‌های هوشمند فعال‌شده را فبلت‌ها تشکیل می‌دانند و این رقم در سال ۲۰۱۳ به ۴ درصد می‌رسید. با این حساب باید انتظار داشت که در سال ۲۰۱۷ با رقمی بیشتر از ۳۷ درصد مواجه شویم.

بر اساس این گزارش، علاقه به تبلت‌ها در حال کاهش یافتن است. تبلت‌ها ۱۷ درصد از مجموع دستگاه‌های فعال‌شده در سال ۲۰۱۳ را تشکیل می‌دانند که این میزان امسال به ۹ درصد کاهش یافته است.

دیگر اطلاعاتی که فلوری در اختیارمان قرار داده است؛ اشاره به افزایش دو برابری اپلیکیشن‌های اجراشده در تعطیلات کریسمس نسبت به روزهای عادی ماه دسامبر دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات