TSMC تأخیر در تولید تراشه مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری را رد کرد

پنج‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار گزارشی در مورد تأخیر در عرضه‌ی تراشه‌‌ ۱۰ نانومتری A11 توسط TSMC، این کمپانی تایوانی تمام شایعات را رد کرد.
تبلیغات

چند روز پیش گزارشی منتشر شده بود که نشان از بهره‌وری پایین تولید تراشه‌های ۱۰ نانومتری A11 توسط TSMC داشت. در این گزارش آمده بود که تأخیر TSMC منجر به تأخیر در عرضه‌ی آیپد‌های جدید اپل - که تراشه‌ی A11 دارند - خواهد شد. همچنین باید به احتمالات مطرح‌شده در مورد ایجاد تأخیر برای گلکسی اس ۸ نیز اشاره کرد چراکه تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ مورد استفاده در این تراشه نیز مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری تولید می‌شود.

حال TSMC تمام شایعات موجود در رابطه با تأخیر در عرضه‌ی تراشه‌های ۱۰ نانومتری را رد کرده و به این نکته اشاره کرده است که همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی اولیه پیش می‌رود. TSMC اعلام کرده است در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ میلادی، تراشه‌های ۱۰ نانومتری نزدیک به یک درصد از درآمد این کمپانی را تشکیل خواهند داد. اپل و کوالکام برای ساخت تراشه‌های A11 و اسنپدراگون ۸۳۵ سفارشات بالایی به TSMC ارائه کرده‌اند. TSMC در سال ۲۰۱۷ میلادی به تولید تراشه‌های A10 و A11 اپل برای استفاده در انواع گجت‌های اپلی ادامه خواهد داد؛ همچنین این کمپانی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ را نیز تولید خواهد کرد. با توجه به اخبار منتشرشده، انتظار می‌رود محصولات مبتنی بر این تراشه‌ها در زمان مقرر، رونمایی و راهی بازار شوند.

در سال ۲۰۱۷ میلادی، TSMC اقدامات لازم برای افزایش تولید تراشه‌های ۷ نانومتری را آغاز خواهد کرد که این برنامه‌ریزی با تولید تراشه‌های ۵ نانومتری در سال ۲۰۱۹ و ۳ نانومتری در سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد یافت. تایوانی‌ها در کنار اینتل و سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه در سطح جهان در پی استفاده از روش‌های 3D به‌منظور دست یافتن به لیتوگرافی یک نانومتری هستند. البته اینتل معتقد است که با تولید تراشه‌ ۱۰ نانومتری مبتنی بر معماری ARM که توسط کمپانی‌هایی نظیر ال‌جی سفارش داده شده است، می‌تواند رقبای خود را پشت سر بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات