پروسه ۱۰ ماهه بازسازی موتور V8 در ۵ دقیقه

چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ویدیویی کوتاه و جذاب از پروسه‌ی ۱۰ ماهه‌ی بازسازی یک موتور خورجینی ۸ سیلندر متعلق به دهه‌ی ۱۹۵۰
تبلیغات

فکر کنید پیاده‌کردن یک موتور زیبا و بازسازی دوباره‌ی آن تا چه اندازه می‌تواند حداقل برای صاحبش لذت‌بخش باشد؟ در این ویدیو می‌توانید لذت یک عملیات ۱۰ ماهه را در طول ویدیویی ۵ دقیقه‌ای مشاهده کنید. موتورهای Hemi از نوع فایرپاور (firepower) کمپانی کرایسلر در سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۸ روی اتومبیل‌ها سوار می‌شدند.

hemi-firepower

این موتور پس از عرضه، قدرت وحشتناکی به محصول آن زمان کرایسلر یعنی کوپه‌ی ساراتوگا بخشید و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۲.۴۳ ثانیه برای آن به ارمغان آورد.

Saratoga-Coupe

قدرتی که قابلیت سوار‌کردن روی کامیون‌های امروزی حمل بار UPS را به آن می‌دهد و شما را به دهه‌ی پرافتخار این محصول یعنی ۱۹۵۰ برمی‌گرداند. با وجود کاربراتور ۲ دهانه، فایرپاور باید قدرتی نزدیک به ۱۸۰۰ اسب بخار تولید کند.

ups-truck

موتورهای فایرپاور جهت عملکرد بهتر با جریان اگزوز بالا، برآمدگی بیشتر بادامک در میل بادامک و میزان کمپرس بالای پیستون‌ها بهینه شده بودند. ظاهراً در آن زمان حدود ۳۵۳ اسب بخار از این موتورها نیرو دریافت می‌شد و بدون شک رانندگان ماشین‌های هات‌رود (hot rod) قادر بودند همه کار با چنین موتوری انجام دهند.

hot-road

همان‌طور که در ویدیو می‌بینید، طراحی و ساخت این موتور به‌جای عملکرد عادی، کاملاً در جهت دریافت قدرت بالا صورت گرفته است.

در نهایت توجه شما را به این ویدیوی جذاب جلب می‌کنیم:

دانلود 360p     دانلود 720p     دانلود 1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات