مدل مفهومی آئودی Q8 در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی می‌شود

دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت آئودی، ماه‌ آینده‌ی میلادی خودروی مفهومی AUDI Q8 را در نمایشگاه خودروی دیترویت به نمایش خواهد گذاشت.
تبلیغات

آئودی سال گذشته تأیید کرد که به مجموعه‌ی خودروهای شاسی‌بلند خود، مدل Q8 را اضافه خواهد کرد؛ اما پیش از آنکه این کمپانی خودروهای جدید را روانه‌ی بازار کند، ماه آینده در نمایشگاه خودروی دیترویت، یک نسخه‌ی مفهومی از خودروی یادشده را رونمایی خواهد کرد.

آئودی این مدل مفهومی را «پروژه‌ی نزدیک به تولید» می‌نامد که جادار بودن یک خودروی SUV را با استایل و المان‌های طراحی یک خودروی کوپه در هم می‌آمیزد. تیزرهای این خودرو نشان از یک طراحی کاملا جدید برای جلوپنجره‌ی Singleframe آئودی دارند؛ جلوپنجره‌ای که اکنون عریض‌تر و برآمده‌تر از گذشته است، ضمن آنکه سقف خودرو نیز خمیده‌تر شده است. خودروی مفهومی Q8‌ آئودی، ستون‌‌های C عریض و شانه‌های برآمده‌‌ای در بالای چرخ‌های خود دارد؛ مشخصه‌هایی که به گفته‌ی آئودی، یادآور خودروهای Ur-quattro دهه‌ی ۸۰ میلادی هستند. با این حال تصور راه پیدا کردن چنین چرخ‌های بزرگی به چرخه‌ی تولید آئودی، کمی دشوار است.

آئودی کیو 8 کانسپت

مارک لیشت، مدیر ارشد طراحی آئودی طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

ما باور داریم که یکی از مهم‌ترین جنبه‌های طراحی این خودروی مفهومی، فضای داخلی و چهار صندلی بسیار راحت آن، حتی با سقفی مسطح است.

با توجه به وجود نشان «e-tron» در بخش جلوی خودرو، مشخص است آئودی نسخه‌ی الکتریکی Q8 را به نمایش خواهد گذاشت. احتمالا این خودرو از قوای محرکه‌ی هیبریدی پلاگین توسعه داده‌شده توسط پورشه، بهره خواهد برد؛ قوای محرکه‌ای که برای این خودرو، بُرد حرکتی تمام‌الکتریکی ۵۶ کیلومتری را به ارمغان می‌آورد. ممکن است آئودی این خودرو را با پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر بنزینی و دیزلی نیز عرضه کند که به‌موجب همکاری با پورشه توسعه داده شده‌اند.

آئودی کیو 8 پس از ورود به بازار با خودروهای اس‌یو‌وی فست‌بک دیگری مانند بی‌ام‌‌و ایکس 6 و مرسد‌س بنز جی‌ال‌ایی کوپه رقابت خواهد کرد؛ با این حال چنانچه خودروی یادشده بر اساس خودروی کیو 7 توسعه داده شده باشد، احتمالا ابعاد بزرگ‌تری نسبت به رقبای خود خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات