مایکروسافت از نحوه پیشنهاد آپدیت ویندوز 10 پشیمان است

دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مسئولان مایکروسافت در مصاحبه‌ای اعلام کرد این کمپانی در پیشنهاد آپدیت رایگان ویندوز 10 بیش از حد پافشاری کرده است.
تبلیغات

مایکروسافت به دلیل نحوه‌ای که می‌خواست کاربران را به سمت استفاده از ویندوز 10 سوق بدهد، مورد شماتت خیلی از آن‌ها قرار گرفت. حال یکی از مسئولان این کمپانی نسبت به این اقدامات نظرات خود را گفته و نسبت به رفتار بد مایکروسافت اظهار پشیمانی کرده است.

کریس کاپوسلا، مدیر بخش بازاریابی مایکروسافت در مصاحبه اخیری که داشت، گفته است کمپانی در سوق دادن کاربران به استفاده از ویندوز 10 رفتار مناسبی نداشته است. وقتی از او پرسیده شد آیا در سال میلادی که گذشت از نظر حرفه کاری بابت موضوعی پشیمان است، وی در جواب گفت کمپانی در واقع اشتباهاتی نیز داشته است که پافشاری و اصرار فراوان برای بروزرسانی رایگان ویندوز 10 شامل آن‌ها می‌شود. وی ادامه داد:

ما می‌دانیم که می‌خواهیم کاربران با استفاده از ویندوز 10 بتوانند از مزایای امنیت بالای آن بهره‌مند شوند؛ اما پیدا کردن راهی که بیش از حد پافشاری نکنیم، چیزی بود که ما را به چالش کشید؛ ولی برای مدت زیادی از سال ۲۰۱۶ توانستیم به‌درستی این کار را انجام دهیم.

کاپوسلا گفت مایکروسافت تنها در یک نقطه پا را فراتر از مرز گذاشت و آن‌ زمانی بود که اعلانی برای کاربران به نمایش درآمد و اگر کاربران آن را از طرق کلیک روی آیکون x  - که در بالای سمت راست صفحه وجود دارد - می‌بستند بازهم آپدیت ویندوز 10 برای آن‌ها دانلود می‌شد.

یکی از اشتباهات مایکروسافت زمانی بود که اعلانی برای کاربران فرستاد و گزینه X قرمزرنگ واقع در اعلان به معنی کنسل کردن نبود. تنها چند ساعت پس از این اقدام، ما با دریافت بازخوردها متوجه شدیم  پا را فراتر گذاشته‌ایم.

او همچنین به این نکته اشاره کرد که مدتی طول کشید تا آن‌ها با عرضه‌ی آپدیت جدیدی این اقدام را حذف کنند.

آن دو هفته بسیار دردآور بود و دقیقا می‌شد مشاهده کرد که وضعیت چندان خوبی در انتظار ما نخواهد بود.

جالب است بدانید مایکروسافت به یک کارمند زن ۱۰ هزار دلار خسارت پرداخت کرد. این زن مدعی شده بود که به دلیل آپگرید ناخواسته، کامپیوتر کاری وی خراب و برای مدتی از دسترس خارج شده است. مایکروسافت برای اینکه پرونده هرچه سریع‌تر بسته شود به وی خسارت پرداخت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات