دست مصنوعی بیونیک دارپا، نزدیک‌ترین ساخته بشر به دست انسان

یک‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوک نام دست مصنوعی بیونیک دارپا است که حالا پس از گذشت ۸ سال از آغاز توسعه‌، آماده‌ی تولید انبوه شده است.
تبلیغات

دست مصنوعی بسیار پیچیده‌ی دارپا با نام لوک، هشت سال پس از آغاز مراحل توسعه و دو سال پس از دریافت تأییدیه‌های لازم، حالا آماده‌ی تولید انبوه شده است؛ البته قبل از ورود به تولید انبوه، دارپا این دست مصنوعی را برای انجام تست‌های مختلف در اختیار بازنشستگان نظامی قرار خواهد داد. به‌تازگی دو نمونه از این دست مصنوعی در اختیار مراکز نظامی قرار داده شده است تا مراحل تست روی آن‌ها صورت بگیرد.

نام این دست از اسم لوک اسکای‌واکر در جنگ ستارگان نیز الهام گرفته شده است. اسکای‌واکر در فیلم جنگ ستارگان دستی روباتیک دارد که از این نظر با دست مصنوعی بیونیک ساخت دارپا، همخوان است. این دست مصنوعی می‌تواند در یک مرحله چندین فرمان را دریافت کند و به فرد استفاده‌کننده این امکان را بدهد که از لوک به طبیعی‌ترین شکل ممکن بهره ببرد. کسانی که این دست را تست کرده‌اند؛ خبر می‌دهند که توانسته‌اند با استفاده از آن موهای خود را شانه‌ بزنند یا حتی قفل دری را باز کنند.

دارپا درصدد است لوک را بیش از این نیز توسعه دهد و آن را هر چه بیشتر شبیه به دست یک انسان کند. مدیر بخش فناوری‌های بیولوژیکی دارپا در این باره می‌گوید: «ما در نظر داریم با اتصال لوک به سیستم اعصاب مرکزی کاربران، عملکرد آن را بسیار طبیعی‌تر از قبل کنیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات