دوئل ولوو: قهرمان تورینگ در برابر کامیون کشنده ولوو

یک‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودرو مسابقه‌ای ولوو S60 Polestar TC1، کامیون کشنده‌ی ۲۴۰۰ اسب‌بخاری Iron Knight ولوو را به چالش می‌کشد.
تبلیغات

هدف کلی شرکت ولوو از ساخت این ویدیو، نمایش توان خودروهای مسابقه‌ای خود در قالب یک بازی موش و گربه‌ی دوستانه است و تماشای تقابل ولوو S60 Polestarr تقویت‌شده در برابر یک کامیون کشنده‌ی دارای رکورد سرعت، بسیار هیجان‌انگیز است.

در ابتدا، دو خودروی مسابقه‌ای مذکور برای انجام مسابقه‌ی شتاب در مسیر مستقیم پشت خط شروع، به‌نحوی‌که بخش جلوی هر دو خودرو در یک راستا قرار گیرد، به‌صف می‌شوند. بخش مستقیمی از پیست Mantrop در کشور سوئد به‌عنوان مسیر مسابقه انتخاب شده است.

به لحاظ عملکرد، خودرو تقویت‌شده‌ی ولوو S60 Polestar TC1 برای مسابقات قهرمانی تورینگ، دارای پیشرانه‌ی توربوشارژ ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری دیفرانسیل جلو و توان خروجی ۴۰۰ اسب بخار، یک جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی ترتیبی و وزن ۱۱۰۰ کیلوگرم است.

در طرف دیگر، کامیون کشنده‌ی Iron Knight با وزن ۴.۵ تنی خود، به لطف توان ۲۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰۰ نیوتن‌متری پیشرانه‌اش، نسبت توان به وزن بالای ۰.۵ اسب بخار به ازای هر کیلوگرم را ارائه می‌کند.

به هر حال، کامیون کشنده‌ی Iron Knight دارای دو رکورد حداکثر سرعت در مسافت‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ متر در بخش شروع از حالت توقف کامل (Standing start) با متوسط سرعت‌های ۱۳۱.۲۹ کیلومتر در ساعت در مدت‌زمان ۱۳.۷۱ ثانیه و ۱۶۹ کیلومتر در ساعت در مدت‌زمان ۲۱.۲۹ ثانیه است.

بنابراین درحالی‌که مسابقه بین یک خودروی مسابقه‌ای و یک کامیون، عادی به نظر نمی‌رسد؛ به یاد داشته باشید که کامیون Iron Knight بسیار متفاوت‌ از استفاده‌ی روتین خود ظاهر شده است.

دانلود 360P | دانلود 720P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات