وایبر امکان ارسال ویدیو و ارتباط با ویکیپدیا را به سرویس خود اضافه کرد

چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وایبر قابلیت‌های جدیدی به سرویس خود اضافه کرده که شامل امکان ارسال پیام‌های ویدیویی در کنار ارتباط با سرویس‌هایی نظیر ویکیپدیا است.
تبلیغات

وایبر برای عقب نماندن از رقابت داغ بین سرویس‌های پیام‌رسان، قابلیت‌های جدیدی به سرویس خود اضافه کرده است تا نظر کاربران را به سمت خود جلب کند.

اولین قابلیت جالب، امکان ارسال ویدیو‌های ۳۰ ثانیه‌ای در قالب پیام است. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند با کلیک روی کلید مورد نظر در پایین پنجره‌ی ارسال پیام و نگه‌داشتن آن، پیام ویدیویی خود (حداکثر تا ۳۰ ثانیه) را ارسال کنند. کلید مربوط به ارسال ویدیو همان کلید ضبط و ارسال پیام‌های صوتی است که در صورت کلیک روی آن و کشیدن انگشت به سمت ویدیو و صوت، می‌توان نوع پیام را انتخاب کرد.

ویژگی دیگر اضافه‌شده، ارتباط با سرویس‌های دیگری است که امکان جستجوی محتوای مورد نیاز را از درون اپلیکیشن وایبر برای کاربران فراهم می‌کند. وایبر از سه سرویس برای استفاده در این حالت پشتیبانی می‌کند که شامل Giphy، Wikipedia و TheMovieDB است. کاربران می‌توانند با واردکردن @ در کادر مربوط به ارسال پیام و انتخاب سرویس مورد نظر، به جستجوی محتوا بپردازند و برای مثال مقاله‌ای از ویکیپدیا، یک فایل گیف از گیفی یا اطلاعات مربوط به یک فیلم سینمایی را از TheMovieDB ارسال کنند. وایبر اعلام کرده است امکان ارتباط با سرویس‌های بیشتری را در آینده‌ی نزدیک فراهم خواهد کرد.

وایبر کار خود را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرد و بر اساس آخرین آمارهای ارائه‌شده، بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر در پلتفرم‌های دسکتاپ، اندروید، ویندوزفون و iOS دارد. همچون سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نظیر واتساپ، وایبر نیز امکان برقراری چت‌های گروهی را در کنار برقراری تماس‌های صوتی و همچنین تماس‌های ویدیویی فراهم می‌کند. وایبر در سال ۲۰۱۴ با پرداخت بیش از ۹۰۰ میلیون دلار، کمپانی ژاپنی Rakuten را تصاحب کرد.

وایبر قابلیت‌های جدید را در مرحله‌ی اول برای دو پلتفرم iOS و اندروید آماده کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات