هر آنچه از سدان LS لکسوس، مدل 2018 می‌‌دانیم

سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی دیگر از شاهکارهای لکسوس یعنی سدان LS مدل ۲۰۱۸ طی چند روز آینده در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی خواهد شد.
تبلیغات

طی چند روز آینده از نسل پنجم سدان LS لکسوس به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های‌ این کمپانی، در نمایشگاه خودروی دیترویت (ماه ژانویه) رونمایی خواهد شد؛ نخستین نسل از این خودرو نیز ۲۸ سال پیش با نام LS400 در نمایشگاه خودروی دیترویت سال ۱۹۸۹ رونمایی شده بود. تیزری که به‌تازگی از این خودرو منتشر شده‌ است و بخش جلو و شاسی آن را نشان می‌دهد، استفاده از پلتفرم دیفرانسیل‌عقب با معماری خاص خودروهای لوکس لکسوس را در این خودرو تائید می‌کند؛ این پلتفرم پیش از این در خودروی LC کوپه به کار رفته بود. تیزر یادشده از سیستم تعلیق این خودرو نیز اطلاعاتی به دست می‌دهد.

شاید جلوپنجره‌ی برجسته‌ی دوک‌مانند لکسوس LS مدل ۲۰۱۸، دیگر هیجان‌انگیز نباشد؛ چرا که این پنجره در مدل‌های دیگر لکسوس به کار گرفته شده است. ظاهراً طرح مفهومی لکسوس LF-FC که سال گذشته معرفی شد، پیش‌نمایشی از این خودرو بود.

لکسوس LF-FC

همان‌طور که در تیزر این خودرو مشاهده می‌شود، چراغ‌های جلو و شکل کلی کاپوت خودرو شبیه به سدان مفهومی LF-FC است. اگر ابعاد مدل LS 2018 بر پایه‌ی این خودروی مفهومی با طول حدوداً ۵.۳ متر باشد، فاصله‌ی بین دو محور در آن مانند مدل LS460L طویل خواهد بود که در کلاس خودروهایی چون مرسدس بنز کلاس اس و بی‌ام‌و سری هفت قرار می‌گیرد. لکسوس می‌تواند تنها با عرضه‌ی نسخه‌ی طویل‌تر LS در ایالات متحده، گوی سبقت را از این دو خودروساز آلمانی برباید؛ در حال حاضر هر دو نسخه از سدان LS4600 با فاصله‌ی بین دو محور استاندارد و طویل به فروش می‌رسد.

لکسوس LF-FC

آنچه از خصوصیات مکانیکی LS به نظر می‌رسد، این است که پیکربندی سیستم تعلیق آن مشابه مدل LC است، به این مفهوم که یک طراحی چنداتصالی با جفت سیبک، سیستم تعلیق جلو و یک پیکربندی پنج عضوی، سیستم تعلیق عقب را تشکیل می‌دهند. جای تعجب ندارد که مدل LS از لحاظ بهره‌گیری از فنرهای هوایی در سیستم تعلیق جلو و عقب با مدل کوپه‌ی LC متفاوت است و دلیل آن لوکس‌تر بودن این خودرو است. مانند بسیاری از خودروها، قاب بخش عقب خودرو با لاستیک ایزوله شده است، درحالی‌که به نظر می‌رسد قاب بخش جلو از یک پایه‌ی صلب، بدون ایزوله‌سازی با لاستیک بهره‌ می‌برد و این مورد، فرمان‌پذیری مناسب خودرو را مانند هندلینگ قابل قبول لکسوس LC کوپه مدل ۲۰۱۸ به ارمغان می‌آورد.

احتمالاً پیشرانه‌ی ۵ لیتری و ۸ سیلندر لکسوس به‌عنوان پیشرانه‌ی اصلی در مدل LS500 قرار می‌گیرد و به‌عنوان گزینه‌ی انتخابی برای سیستم هیبریدی، شاید شاهد ترکیب پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر و موتور الکتریکی استفاده‌شده در مدل هیبریدی LC500h باشیم. نسخه‌ی چهارچرخ محرک به‌عنوان آپشن در دسترس است، تا لکسوس مدل دیگری را هم در این کلاس ارائه دهد و البته نسخه‌ی F Sport با تغییرات ظاهری و اصلاحاتی در شاسی نیز عرضه خواهد شد.

اگرچه سدان‌های بزرگ پرچم‌دار، امروزه برای کمپانی‌های خودروسازی لوکس، از میزان فروش قابل قبولی برخوردار نیستند؛ اما از لحاظ اعتباری که به یک کمپانی خودروساز می‌بخشند، اهمیت دارند. نسل فعلی لکسوس LS که در حال حاضر ده سال از زمان ظهور آن گذشته است، قطعاً از لحاظ فناوری، طراحی و لوکس بودن از رقبای خود عقب مانده است. با مروری بر میراث و اهمیت مدل LS برای لکسوس، می‌توان امیدوار بود مدل جدید این خودرو در رده‌ی خودروهای سدان بزرگ و قدرتمند، خودروهای مرسدس‌بنز و بی‌ام‌و را به چالش بکشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات