نوکیا زد 2 پلاس با پردازنده اسنپدراگون 820 در گیک بنچ رؤیت شد

سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بعد از انتشار گزارش‌های متعدد در مورد گوشی جدید نوکیا، حال مشخصات این محصول در بنچمارک گیک‌بنچ رؤیت شده است.
تبلیغات

گوشی هوشمند نوکیا زد ۲ پلاس به‌تازگی در گیک‌بنچ رؤیت شده است. این اولین باری است که شاهد یک گوشی با این نام هستیم. پیش از این اطلاعاتی در مورد دو گوشی هوشمند دیگر موسوم به نوکیا سی ۱ (Nokia C1) و نوکیا دی ۱ سی (Nokia D1C) نیز منتشر شده بود، اما هیچ‌گاه نامی از نوکیا زد ۲ پلاس برده نشده بود و به همین دلیل دیدن اطلاعات مربوط به این دستگاه، جذاب به نظر می‌رسد. مثل همیشه، با لیست شدن این گوشی هوشمند در وب‌سایت گیک‌بنچ، یک سری از مشخصات فنی آن نیز فاش شده است. بر خلاف دو محصول قبلی نوکیا که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، این گوشی جدید یک دستگاه رده‌پایین محسوب نمی‌شود و به نظر می‌رسد انتشار این خبر به‌خوبی از سوی شرکت نوکیا برنامه‌ریزی شده است تا نام محصول مورد اشاره را بر سر زبان‌ها بیندازد. در ادامه با زومیت همراه باشید.

ظاهرا گوشی هوشمند مورد بحث از پردازنده‌ی ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می‌برد. این چیپ‌ست مجهز به چهار هسته‌ی پردازشی است، در حالی که نوکیا این پردازنده را برای گوشی زد ۲ پلاس خود در نظر گرفته است که اکنون نسل جدیدتر آن یعنی اسنپدراگون ۸۲۱ نیز در گوشی‌های پرچم‌دار امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در کنار این چیپ‌ست، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده و سیستم‌عامل پیش‌فرض آن اندروید ۶.۰.۱ است. این گوشی در عملکرد تک‌هسته‌ای امتیاز ۲۱۵۶ و در عملکرد چندهسته‌ای امتیاز ۵۲۱۷ به دست آورده است. فرکانس کاری هسته‌های این چیپ روی ۱.۷۷ گیگاهرتز تنظیم شده است که همین موضوع یک بار دیگر استفاده از اسنپدراگون ۸۲۰ را تائید می‌کند. حال HMD Global وظیفه‌‌ی تولید گوشی‌های هوشمند تحت برند نوکیا را در اختیار دارد و درواقع این کمپانی حق امتیاز یادشده را به مدت ۱۰ سال از مایکروسافت خریداری کرده است. انتظار می‌رود اولین گوشی هوشمند جدید نوکیا که توسط HMD Global تولید می‌شود، اوایل سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شود و به همین دلیل؛ احتمال دارد این گوشی هوشمند در جریان برگزاری نمایشگاه CES در لاس‌وگاس معرفی شود. البته بار دیگر باید اشاره کنیم که این گزارش هنوز رسما تائید نشده است و درواقع باید اوایل سال آینده منتظر گوشی جدید نوکیا باشیم.

بر اساس شایعات، نوکیا قصد دارد دو گوشی هوشمند رده‌بالا را در آینده‌ای نزدیک معرفی کند، این در حالی است که HMD Global اخیرا به این نکته اشاره کرده است که فقط گوشی‌های رده‌پایین تولید خواهد کرد. در هرحال؛ به نظر می‌رسد نوکیا زد ۲ پلاس، یکی از دو گوشی رده‌بالای جدید نوکیا باشد. اگر شایعات در این زمینه صحت داشته باشند کمپانی HMD Global دو گوشی هوشمند با نمایشگر‌هایی به ابعاد ۵.۲ اینچ و ۵.۵ اینچی را با برند نوکیا روانه بازار خواهد کرد. این دو محصول به ترتیب از ۴ و ۶ گیگابایت رم پردازشی بهره می‌برند و هر دو مجهز به دوربین اصلی بسیار باکیفیتی خواهند بود. اما نهایتا حقیقت امر هنوز مشخص نیست و آنچه در این مطلب مرور کردیم، بیشتر بر اساس شایعاتی است که تاکنون در این مورد منتشر شده است. درهرحال تا چند ماه آینده احتمالا خبرهای بیشتری در مورد گوشی‌های جدید نوکیا منتشر خواهد شد و در آن زمان می‌توان با اطمینان بیشتری در مورد صحت این خبرها صحبت کرد.

nokia z2 plus

نظر شما در مورد فعالیت مجدد برند نوکیا چیست؟ آیا این کمپانی موفق خواهد شد بار دیگر بر قله‌ی امپراطوری خود در حوزه‌ی گوشی‌های موبایل بنشیند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات