خودروسازان مطرح به شبکه شارژ فوق سریع ملحق می‌شوند

سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروسازان مطرح دنیا یکی پس از دیگری به شبکه شارژ فوق سریع خواهند پیوست.
تبلیغات

گسترش زیرساخت‌های خودروهای الکتریکی در اروپا به یک ضرورت تبدیل شده است. به دلیل هزینه‌های هنگفتی که در ایجاد زیرساخت خودروهای الکتریکی وجود دارد، اغلب خودروسازان اروپایی به دنبال تجمیع سرمایه‌های خود در جهت گسترش فرهنگ استفاده از این خودروهای پاک هستند. خودروسازان برتر اروپایی در این جنبش برای ساخت ایستگاه‌های شارژ فوق سریع به یکدیگر پیوسته‌اند.

گروه بی‌ام‌و، دایملر AG، کمپانی فورد موتور و گروه خودروسازی فولکس‌واگن که شامل برندهای آئودی و پورشه می‌شود؛ توافق‌نامه‌ای امضا کرده‌اند که هر کدام از صاحبان برند موظفند شبکه شارژ فوق سریع در سرتاسر اروپا ایجاد کنند. طبق توافق، قرار است تا انتهای سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۴۰۰ ایستگاه شارژ فوق سریع ساخته شود.

پروژه شبکه شارژ فوق سریع می‌تواند تا توان ۳۵۰ کیلو وات، باتری خودروها را شارژ کند که به شکل قابل توجهی سریع‌تر از هر سیستم ساخته‌شده تا به امروز است. هدف از این پروژه ساخت سریع تعداد قابل توجهی از این قبیل ایستگاه‌های شارژ به‌منظور پیمایش بیشتر خودروهای الکتریکی موجود در بازار است. این پروژه یک قدم بسیار حیاتی به‌منظور سازگاری بیشتر محصولات (خودروهای) الکتریکی تولید انبوه بازار است.

شارژ فوق سریع

این شبکه بر پایه سیستم شارژ تجمیعی (Combined Charging System) یا CCS عمل می‌کند. زیرساخت‌های برنامه‌ریزی‌شده شارژ در این ایستگاه‌ها، استانداردهای فنی موجود در زمینه شارژ AC و DC خودروهای الکتریکی را یک پله ارتقا می‌دهند، به‌ طوری که ظرفیت شارژ سریع DC به ۳۵۰ کیلووات افزایش یافته است. خودروهای الکتریکی که می‌توانند به لحاظ مهندسی این میزان توان در ایستگاه‌های شارژ را  تحمل کنند، در کمترین زمان موجود و فارغ از برند سازنده خودرو، می‌توانند از این تسهیلات  استفاده کنند. این شبکه قصد دارد به تمامی خودروهایی که مجهز به تکنولوژی CCS هستند در سرتاسر اروپا خدمات ارائه کند.

تا سال ۲۰۲۰، مشتریان خودروهای الکتریکی باید به هزاران ایستگاه شارژ فوق سریع دسترسی داشته باشند. هدف اصلی این طرح، گسترش سفرهای طولانی از طریق ایستگاه‌های شارژ شبکه باز در طول بزرگراه‌ها و جاده‌های اروپا است که اکنون برای بسیاری از خودروهای الکتریکی امکان‌پذیر نیست. این پروژه قصد دارد روند شارژ خودروهای الکتریکی را مانند سوخت‌گیری خودروهای معمولی بنزین سوز، ساده و راحت کند.

دکتر دیتر زچه (Dieter Zetsche)، مدیر راهبردی خودروهای دایملر AG وسرپرست خودروهای مرسدس بنز، اظهار کرده است.

پدیده حمل و نقل الکتریکی یا e-Mobility به دو چیز نیازمند است؛ خودروی منطقی و معقول و زیرساخت‌های شارژ این دسته از خودروها. با برند جدید EQ، ما قصد داریم بهترین محصول الکتریکی خود را عرضه کنیم. هدف‌گذاری انجام‌شده تا سال ۲۰۲۵ بدین ترتیب است که بیش از ۱۰ خودروی کاملاً برقی متنوع به بازار ارائه دهیم. با یاری شرکای تجاری خود، ایستگاه‌های شارژ فوق سریع را در سرتاسر اروپا پیاده‌سازی و فراگیر خواهیم کرد. وجود ایستگاه‎های شارژ فوق سریع امکان افزایش شعاع حرکتی وسایل نقلیه الکتریکی را فراهم می‌کند و راحتی بیشتری برای مشتریانی که خودروهای الکتریکی را انتخاب کرده‌اند به ارمغان می‌آورد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات